حجت‌الاسلام محسن مسلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و خبری «آذرباخیش» با اعلام این خبر گفت: امسال ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در چهار مسجد این شهرستان در آئین پرفیض اعتکاف شرکت کرده‌اند که جا دارد از نقش مهم آموزش‌وپرورش این شهرستان نیز یاد شود.

وی افزود: استقبال دهه هشتادی‌ها از مراسم معنوی اعتکاف امسال که توأم با علم معرفت است نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته است و این نشان از عمق عشق و علاقه دانش‌آموزان به مراسمات مذهبی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه مهم گام دوم انقلاب و نقش جوانان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: مساجد باید پایگاه تربیت جوانان باایمان، امیدوار به آینده و البته تأثیرگذار در جامعه باشد و این مراسم معنوی اعتکاف فرصت طلایی برای این قشر حساس می‌تواند باشد.

وی افزود: باید برای دانش‌آموزان در مساجد برنامه داشته باشیم باتوجه‌به اینکه دانش‌آموزان نقش بسیار مهم و بزرگی در توسعه کشور ایفا می‌کنند. اگر افراد تحصیل‌کرده و سیاست برای آموزش بهتر وجود نداشته باشد، هرگز نمی‌توانیم به کشور موفق امیدوار باشیم.

حجت‌الاسلام مسلمی تأکید کرد: باید زمان بیشتری صرف اعتقادات دانش‌آموزان در مساجد شود اگر این فرصت را از دست دهیم خسارات جبران‌ناپذیری را خواهیم دید و نخواهیم نتوانست جوان مؤمن انقلابی فعال و در تراز انقلاب را تربیت دهیم و اعتکاف و دورهمی‌های مسجدی فرصتی ویژه برای این امر مهم است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در بهترین و مناسب‌ترین شرایط برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دارند و باید نظام تعلیم‌وتربیت ما دچار تغییرات چشمگیری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوی در پایان افزود: برنامه‌های متنوعی را برای معتکفین مخصوصاً دانش‌آموزان تدوین کرده‌ایم که در این راستا بیش از ۵۰ روحانی و طلبه جوان در این امر مهم مشارکت دارند.

انتهای خبر/