یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» گفت: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب روستای وار شامل بخش‌های حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره‌برداری اجرا شده‌اند.

وی افزود: فرایند تصفیه، تصفیه‌خانه روستای وار از نوع SBR یکی از به‌روزترین فرایندهای تصفیه فاضلاب در جهان است.

سلطانی اظهار داشت: عملیات لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری روستای وار به طول ۲/۵ کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده است و با اتمام عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب این روستا جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با ظرفیت ۸۹۸ مترمکعب در روز طراحی شده است جمعیت افق این طرح ۷ هزار و ۵۸۰ نفر است.

وی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات مکانیکی نیز خریداری شده است.

گفتنی است: روستای وار با جمعیت ۵۱۰۰ نفر و ۱۴۶۰ فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستاهای بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی همچنین از رفع اتفاق شبکه آبرسانی ۲۵۰ میلی‌متری منطقه تخته پل در هوای بارانی خبر داد و افزود: در پی گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۲۲ مبنی بر مشاهده آب در سطح خیابان منطقه تخته پل گروه مجهز نگهداری و تعمیرات شرکت به محل حادثه اعزام و بعد از بررسی‌های لازم اقدام به حفر محل اتفاق با بیل مکانیکی کرده و اقدامات اصلاحی انجام دادند.

سلطانی با اشاره به اینکه یک هزار خانوار با قطعی آب یا افت فشار روبرو شده بودند. گروه مجهز اتفاقات دراسرع‌وقت و با وجود بارش باران به محل اعزام و عملیات در زیر بارش شدید باران انجام گرفت .

وی همچنین تصریح کرد: تانکر آبرسانی شرکت در طول زمان قطعی آب به مشترکین آبرسانی به‌صورت سیار صورت می‌گرفت.

انتهای خبر/