به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش»حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در این مراسم به بیان ویژگی‌های اخلاقی و علمی آیت‌الله خویی پرداخت و ایشان را فقیهی نامدار و عالمی ربانی توصیف کرد.

وی بر خدمات ارزنده این مرجع تقلید در گسترش معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته تأکید کرد و با اشاره به نقش مهم علما در جامعه، دین اسلام را کامل‌ترین دین انسان‌ساز دانست و بر لزوم قدردانی از مجاهدت‌های علمایی همچون آیت‌الله خویی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.

وی همچنین به هجمه‌های دشمنان علیه علما اشاره کرد و بر ضرورت حفظ و صیانت از جایگاه و منزلت آنان تأکید نمود.

در این مراسم، علاوه بر سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی و عزاداری نیز برگزار شد تا یاد و خاطره آیت‌الله خویی را گرامی بدارند.

آیت‌الله العظمی خویی کیست؟

آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم خویی از مراجع تقلید بزرگ شیعه و یکی از مفاخر جهان تشیع بود. ایشان در سال ۱۲۷۱ در خوی متولد شد و در سال ۱۳۷۱ دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله خویی در حوزه‌های فقه، اصول، تفسیر و رجال آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.برگزاری سالگرد ارتحال آیت‌الله خویی در زادگاهش نشان از احترام و علاقه مردم به این عالم بزرگوار دارد. این مراسم همچنین فرصتی است تا نسل جوان با شخصیت و اندیشه‌های این مرجع تقلید آشنا شوند و از آموزه‌های ایشان بهره‌مند گردند.

انتهای خبر/