امام جمعه خوی در آیین پرشکوه نمازجمعه که با حضور بی شمار نمازگزاران و مومنان در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد ضمن توصیه به تقوا و اشاره به آیات و روایاتی از امام صادق(ع)مبنی بر سرکوبی دشمنان فقط بوسیله ی تقوا صورت میگیرد ،به ایراد سخنان ایشان پرداختند .

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه ی اول به مناسبت های مهم هفته جاری اشاره نمودند و افزودند ۱۵ رمضان المبارک روز میلاد سبط امام حسن مجتبی است و این روز را بنام هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام نامگذاری نمودند.

ایشان به مخالفت اسلام با فقر و اختلاف طبقاتی اشاره نمودن و افزودند: دین مقدس اسلام صددرصد مخالف فقر و اختلاف طبقاتی در جامعه است در این زمینه آیات و روایات متعددی وجود دارد.

شکوری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خوی با اشاره به مناسبت های ا هفته و یادآوری در پیش بودن ایام لیالی قدر به ایراد سخنانی پیرامون موضوع قدر پرداختند و افزودند: اگر امیرمؤمنان(ع) را جریانهای انحرافی متعدد دست به دست هم داده و شهید کردند و زمینه آن را حق محوری آن بزرگوار فراهم ساخت وقتی ایشان با بیعت مردم خلافت ظاهری را در اختیار گرفت یک سخنرانی انجام دادند و در آن سخنرانی چند موضع گیری قاطع داشتند که بسیاری از مخالفان از همانجا تصمیم بر قیام علیه آن حضرت گرفتند.

محور بعدی سخنان امام جمعه  خوی توصیه و هشدارهای رهبری در روز ۱۴خرداد ماه بود .

مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم روز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی موضوعات مهمی چون روحیه انقلابی ، در صحنه نگه داشتن مردم ، اسلام بعنوان اصولی  مهم برای امام (ره)  و …را مطرح فرمودند