دکترنصیری، قائم مقام دانشگاه علامه خویی در گفت وگو با آذرباخیش، دوره جامع امورگمرکی وترخیص کالا برای اولین باردرمنطقه توسط دانشگاه علامه خویی درشهرستان خوی برگزارمی گردد.

قائم مقام دانشگاه علامه خویی افزود : با توجه به اهداف و رسالت دانشگاهها که همانا انتقال علم و تکنولوژی  روز به مخاطبان اصلی خود به شکل آموزشهای رسمی و غیر رسمی است ، لذا موسسه علامه خویی سعی نموده است از زمان تاسیس خود به این وظیفه عمل نماید،و به همین منظور در کنارآموزشهای رسمی و با توجه به نیازسنجی های انجام گرفته درسطح شهرستان خوی و استان آذربایجانغربی درنظرگرفته است که به شکل جدی تری اقدام به اجرای آموزشهای کاربردی و تخصصی تری  به فراخور زمان، موردنیاز قشرهای متفاوت و رده های سنی اجرانماید.

دراین میان با توجه به پتانسیل تجاری منطقه  و تعداد گمرکات موجود در سطح استان احساس گردید که ارائه آموزشهای مرتبط با تجارت مرزی وآموزش دقیق قوانین امورگمرکی و ترخیص کالا به جوانان،بازرگانان و کلیه کسانیکه در امر ترخیص کالا دخیل هستند می تواند قدم مناسبی دراجرای آموزشهای کاربردی شمرده شود.

لذا دراین دوره ها سعی می شو دکه با استفاده ازاساتید با تجربه دانشگاه وکارشناسان خبره گمرک نیازاطلاعاتی و حقوقی موردنیا زتجار و بازرگانان و ترخیص کاران برآورده شود.

با توجه به تحولات مثبت انجام گرفته درسطح شهرستان خوی خصوصا کلنگ زنی اخیر پایانه مرز رازی شهرستان خوی که نوید بخش رونق یافتن ترانزیت کالا و مسافردرسالهای آتی است می توانیم   برآورد نماییم که برگزاری این دوره ها بازخورد مناسبی داشته و اثربخشی بالایی را ازخود برجای بگذارد.

البته لازم به یادآوری است که دانشگاه علامه خویی با توجه به برنامه های استراتژیک خود دوره های دیگری راکه مفید بوده و می تواند برای تربیت افراد متخصص و با تجربه به کارگرفته شود درنظرگرفته و مجوزهای لازم جهت برگزاری این دوره بصورت رسمی اخذ و به مرور زمان درسطح شهرستان اجراخواهد نمود.

ازمیان  آنها می توانیم به برگزاری دوره هایی همچون،دکترای حرفه ای مدیریت کسب وکار((DBA و مدیریت ارشدکسب وکار(MBA) با گرایش های مالی و منابع انسانی،آشنایی با بازار بورس و سرمایه وآشنایی با نرم افزارهای فنی ومهندسی،دوره های زبان انگلیسی تافل و آزمون جامع دوره ی دکترا(EPT)،دوره های حسابداری عمومی وصنعتی اشاره نمود.

 

درپایان دکترنصیری یادآوری نمودندکه با یاری خداوند متعال امیداست بتوانیم به وظیفه ی علمی و اخلاقی خود که همانا انتقال تجربیات و علم به مخاطبان خود موفق بوده وگامی موثردرتوسعه ی آموزش عالی و غیررسمی درسطح شهرستان خوی برداشته باشیم.

انتهای پیام/