به گزارش آذرباخیش ، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی، مسلمانان را به رعایت تقوا دعوت کرد و افزود: تمام تقوا در این است که ندانسته‌ها را آموخته و به دانسته‌های خود عمل کرد تا به تقوا الهی رسید.

وی مهارت و کارآفرینی را پیوند ناگسستنی با یکدیگر عنوان کرد و گفت: کارآفرینی، به‌عنوان یک پدیده نقش مؤثری را در توسعه اقتصادی کشورها داشته، به‌طوری‌که در اقتصاد رقابتی روز جهان نقش کلیدی دارد چون در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر به‌عنوان کارآفرینان، منشأ تحولات بزرگی در زمینه تولیدی و خدماتی هستند و از آنها به‌عنوان قهرمانان ملی یاد می‌شود.

خطیب جمعه خوی از آیت‌الله مشکینی جزو مبارزان علیه استعمار و استبداد یاد کرد و افزود: ایشان عمر با برکتی داشته و به طور مداوم در راه تبلیغ دین، ترویج اسلام، مبارزه با استعمار و استبداد قدم برداشت و خدمات زیادی را برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی در ادامه از جمله خدمات این فقیه بزرگوار را تعلیم و تربیت صدها شاگرد در علوم مختلف اسلامی، مبارزه علیه رژیم پهلوی در طول سالیان متمادی پیش از پیروزی، تألیف کتب علمی در رشته‌های مختلف علوم و نیز عضویت و حضور سرنوشت‌ساز در جامعه مدرسین عنوان کرد.

شکوری از دیگر اقدامات مهم آیت‌الله مشکینی در چندین سال اخیر را حضور در سنگرهای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی از قبیل امامت جمعه، خبرگان رهبری در تدوین قانون اساسی و ریاست مجلس خبرگان و نیز مبارزه علیه استعمار و استبداد در دوران حاکمیت ستم‌شاهی نام برد.

امام جمعه خوی، شکست قطعی استکبار و تجمع منطقه از مقاومت اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: حوادث و اتفاقات چند هفته اخیر در منطقه حاکی از شکست قطعی استکبار جهانی و ارتجاع منطقه از جبهه مقاومت اسلامی بوده و این خبر ناراحت‌کننده برای دشمنان اسلام به ویژه منطقه و غرب است.

وی در ادامه، شکست خوردن نیروهای تکفیری تروریستی داعش را در موصل عراق در مـقابل ارتـش و نیروهای مردمی این کشور و نیز خیزش مجدد مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را مطرح کرد.

شکوری گفت: با این خیزش تحولات مهمی با وجود حمایت‌های جدی آمریکا، عربستان و سایر حامیانشان در منطقه رخ داده که از جمله آنها می‌توان به، کشیده شدن محور مبارزه به داخل سرزمین‌های اشغالی و شکسته شدن کمربند امنیتی رژیم کودک کش صهیونیستی، شکست جبهه النصره از حزب‌الله و ارتش لبنان و سوریه در منطقه عرسال و قلمون از تروریست‌ها اشاره کرد.

وی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه را نشان از شکست آمریکا در منطقه عنوان کرد و افزود: این اقدام بی‌شرمانه حاکمان آمریکا به دنبال شکست‌های اخیر آنها و هم‌پیمانانشان در منطقه بوده که به طور رسمی در رسانه‌های خود به آن اعتراف کردند.

امام جمعه خوی با اشاره به اعتراف دشمن در چندین موضوع مختلف در رسانه‌های خود تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان آمادگی و کسب توان مجدداً برای آغاز دوباره جنگ نیروهای قدس علیه رژیم کودک کش و سفاک صهیونیست بوده که تمامی این شکست‌ها را از حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه از مقاومت اسلامی در منطقه به‌ویژه سوریه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم کودک‌کش صهیونیست که از میراث‌های ماندگار رهبر کبیر انقلاب است گفت: مواضع قاطع جمهوری اسلامی علیه آنها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون آثار و برکات بی‌شماری را مرتبط جوامع بشری و مسلمانان ساخته است.

شکوری در ادامه از جمله این آثار را، افشاگری در سطح بین‌الملل علیه جنایات ۷۰ ساله رژیم صهیونیسـتی در سطح جـهان، آشکار شدن ماهیت و چهره واقعی پادشاهان حاکم بر کشورهای اسلامی و مشخص شدن نفاق آنان در موضوع فلسطین، آشکار شدن وابستگی و انحرافات فکری نوع گروه‌های فلسطینی و مشخص شدن سازش‌کاری آنان در برابر رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد.

وی آثار مقاومت را، شکست تمامی طرح‌های صلح استکبار جهانـی به‌ویژه آمریـکا در میـان اعـراب و منطقه، جدی شدن مبارزه علیه رژیم کودک کش صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی و به وجود آمدن انتفاضه‌های مـردمی عنوان کرد.

انتهای پیام/