به گزارش آذرباخیش ؛ طرح خادم توسط داوطلبان جمعیت هلال احمرشهرستان خوی  با مراجعه به درب خانوارها، در مناطق آسیب پذیر و بخش های تابعه این شهرستان به اجرا در آمد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر خوی در آئین آغاز این طرح گفت: طرح یا جنبش خانوداه آماده مخاطرات در مناطق آسیب پذیر شهرستان خوی اجرا می شود که در قالب آن داوطلبان هلال احمر با مراجعه خانه به خانه پرسشنامه های مربوط به واحد مسکونی، آشنایی با حوادث و آمادگی خانواده ها در برابر حوادث را پر خواهند کرد.

 

قنبری مهمترین هدف اجرای این طرح را آموزش خانواده ها بویژه در مناطق آسیب پذیر در برابر حوادث از جمله زلزله، سیل و آتش سوزی اعلام و تصریح کرد: در اجرای این طرح ۴۰ نفر مربی آموزش دیده و داوطلب هلال احمر اقدام به تکمیل پرسش نامه ها کرده و بعد از پالایش خانواده ها را آماده آموزش محوری این طرح خواهند کرد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر خوی افزود: این طرح در ۴ منطقه آسیب پذیر شهر خوی و روستاهای محروم اجرا می شود که در قالب آن بیش از ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

 

عابدی فرماندار خوی هم در آئین اجرای این طرح با تقدیر از داوطلبان هلال احمر در اجرای این طرح ملی اجرای طرح خادم را فرصت مناسبی برای ارتقای ایمنی خانواده ها و آمادگی آنها در برابر حوادث احتمالی از جمله زلزله و آتش سوزی اعلام و بر همکاری مردم با مجریان این طرح تاکید کرد.

 

مرحله شناسایی و ارزیابی این طرح در مدت ۱۰ روز و مرحله اجرایی و آموزشی آن بعد از شناسایی ۳ ماه طول خواهد کشید.

 

انتهای پیام/