امام‌ جمعه خوی گفت: پشت صحنه همه خشونت‎ها علیه مسلمانان  با تحریک صهیونیست‎ها و اعمال آنان برنامه‎ریزی شده است

 

به گزارش آذرباخیش ، حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا و با بهره‌گیری از احادیث  الهی گفت ، از آلودگی های دنیا بدور باشید وبا علاقه مندی به سرای آخرت ،توصیه به حفظ جایگاه انسانهای متقی و توصیه به دوری جستن از دنیاپرستان مورد تاکید شما مومنان قرارگیرد.

 

حجت الاسلام شکوری از جمله عوامل و زمینه های طلاق و جدایی بی توجهی مرد نسبت به حقوق زن دانست و گفت مرد در ارتباط با همسر خویش وظایف مهمی بر عهده دارد از قبیل:حفظ او از آسیب های اعتقادی،تأمین نیازهای فرهنگی وی،هدیه دادن ،تأمین نفقه و هزینه زندگی ، غیرت ورزیدن در حق او ،خوش رفتاری و خوش برخوردی با او که همه اینها باید مورد توجه قرار گیرد و هر دوطرف باید به وظایف خویش عمل کنند.

 

خطیب نمازجمعه خوی با بیان اینکه  علماء غیرت را به سه قسم کلی تقسیم کرده اند افزود، متأسفانه در اثر نفوذ فرهنگ وارداتی غربی در همین جامعه کسانی نفس می کشند که هیچکدام از این سه غیرت را ندارند لذا امیرمؤمنان(ع) فرمود: خداوند نسبت به مؤمن غیرت دارد پس بی غیرت از خود غیرت نشان دهد چون انسان بی غیرت واژگون دل است.

 

وی با تبریک ۱۸ ذی الحجه روز غدیر اظهار داشت از این روز مبارک در روایات با عناوین مختلف یاد شده است از قبیل روز ولایت ،روز کامل کردن دین ،روز بزرگترین عید خدا ،روز بیان کردن حقایق ایمان و بعضی از دانشمندان نامهای روز غدیر را تا ۵۰ اسم شمرده اند و از امام رضا(ع) نقل شده که روز غدیر در آسمانها به مراتب مشهور تر از زمین است.

 

امام جمعه خوی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت اکنون این است که چرا مسلمانان صدر اسلام بعد از رحلت رسولخدا به محتوای غدیر عمل نکردند؟

ابن هشام سیره نویس مشهور قرن دوم در کتاب سیره معروف خود پاسخ این پرسش را با نقل از عایشه زن پیامبر بزگوار اسلام(ص)چنین بیان کرده:هنگامی که پیامبر وفات یافت عرب(جاهلی) بازگشت خود را شروع کرد و یهود و نصارا سر برداشتند و منافقان آشکار گشته و وارد صحنه شدند و مسلمانان همانند رمه بی چوپانی بودند که در یک شب سرد و بارانی زمستان در بیابان گرفتار شده اند.

 

خطیب با تبریک روز ۲۰ ذی الحجه روز میلاد حضرت امام کاظم(ع) اظهار داشت آن بزرگوار در حدیثی می فرماید از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، و اگر در آن کار بدی کرده، ازخدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۲۲ ذی الحجه روز شهادت میثم تمار اورا از صحابه با وفای امیر مومنان یاد برد و با اشاره به ویژگی های برجسته میثم تمار گفت بر اساس مفاد روایات و گزارشات تاریخی میثم شخصی حاضر جواب بود ،مدام علیه امویان سخنرانی می کرد،از قدرت پیشگویی برخوردار بود،از یاران برگزیده امیرمؤمنان(ع) بود،جایگاه اهل بیت(ع) را می شناخت،از شاگردان امیرمؤمنان(ع) بود،در نهایت در راه اسلام شهید شد ،از جمله مفسران قرآن بود،مؤلف کتاب در زمینه تفسیر و حدیث بود و بر امور غیبی آگاه و صاحب کرامت بود.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه با محکوم کردن نسل کشی در میانمار افزود با توجه به گذشته تاریخ کشوری که امروز بعد از سالیان سال به بهانه درگیری در ۲۰۱۲ که بین مسلمانان و غیرمسلمانان و بودائیان و امثالهم را بهانه کردند، این کشتار فجیع انسانی به نوعی به تاریخ صدر اسلام برگشت می‎کند که مسلمانان را می‎کشند، منازل آنها را آتش می‎زنند و بدن کودکان را می‎سوزانند که حکایت از آن دارد پشت صحنه خشونت‎ها با تحریک صهیونیست‎ها و اعمال آنان برنامه‎ریزی شده است.

 

انتهای پیام/