در راستای احیای بازی های بومی و محلی شهرستان خوی و زنده نگه داشتن رسوم قدیمی، جشنواره فرهنگی، ورزشی در قالب بازیهای بومی محلی عشایر به همت حوزه ویژه شهید نصیری سپاه خوی در شهر قطور این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش آذرباخیش ، فرمانده حوزه ویژه شهید نصیری سپاه خوی در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر گفت: حمایت از ورزش روستایی و عشایری حمایت از ارزش ها و باورهای ملی است که همه باید در احیا و تقویت آن تلاش و جدیت داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی جزئی از فرهنگ یک منطقه محسوب می‌شود که از جذابیت‌های خاصی در میان اهالی آن منطقه برخوردار هستند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند.

سرگرد پاسدار جواد باطنی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری جشنواره تصریح کرد: مسابقه طناب کشی، کشتی آشیرما، هفت سنگ، خوزان، قیشی قاپدی، سیب خوری و ماست خوری در قسمت دختران نونهال از جمله بازی های بومی محلی بود که در این جشنواره اجرا شد.

گفتنی است که در پایان به تعداد ۷۰ نفر از شرکت کنندگان جوایزی با حضور مسئولین سپاه و تربیت بدنی سپاه شهرستان خوی و همچنین مسئولین ستاد مراسمات بخش قطور اهدا شد.

انتهای پیام/