در آستانه ماه محرم همایش بزرگ عاشورائیان در خوی برگزار شد

 

به گزارش آذرباخیش ، در این همایش که با حضور هیئت امنا و مداحان هیئت های عزاداری خوی درمسجد سید حمزه برگزار شد حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی ماه محرم را بهترین فرصت برای بهره از از اهداف قیام عاشورادر جهت ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه دانست و گفت : هیئت های عزاداری نشر فرهنگ عاشورا و تحکیم مبانی این فرهنگ انساساز نقس بسیار مهمی دارند.

وی با تاکید برضرورت آسیب شناسی عزاداریها در ماه محرم احیای عزاداری سنتی را مهمترین راه مقابله خرافات و بدعت گذاری در عزاداریها دانست 


حجت الاسلام معصومی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی نیز دراین همایش از پایان طرح ساماندهی هیئت های عزاداری خوی خبر داد و گفت : برای ماه محرم ۲۵۰ هیئت عزاداری با دریافت مجوزدر مساجد مناطق شهری و روستایی فعالیت خواهند کرد .


وی مجموع مداحان سازماندهی شده برای ماه محرم در خوی را ۱۵۰۰ مداح اعلام و تصریح کرد : در ماه محرم ۱۴۰ روحانی برای تشریح اهداف قیام عاشورا و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر ه مساجد روستایی و شهری خوی اعزام میشوند .


سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و سید محمد عابدی فرماندار و سرهنگ پاشایی فرمانده انتظامی خوی هم در این همایش برضرورت هماهنگی بیشتر هئیت های عزاداری و رعایت نظم در عزاداریها برای تبین جلوه های عاشورای حسینی تاکید کردند .


این همایش با مراسم اعلان عزای و فرارسیدن ماه محرم پایان یافت 


در ماه محرم ۵ تجمع بزرگ عزاداری حسینی در نقاط مختلف شهرستان خوی برگزار خواهد شد

انتهای پیام/