امام جمعه خوی گفت:یکی از مهمترین افتخارات شیعه دردنیا برکات عاشوراست که این برکات و ارزش وحماسه درهیچ مذهب ،دین وآیینی وجود ندارد.

 

به گزارش آذرباخیش ، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری درجلسه ای که به مناسبت برنامه های ماه محرم با مسئولان شهرستان دردفتر امام جمعه برگزار شده بود گفت :امروزیکی از افتخارات شیعیان دردوران حاکمیت نظام اسلامی شیعه دردنیا برکات عاشورا است که این برکات ،ارزش وحماسه درهیچ دین وآیینی ومذهب وجود ندارد.

 

 

وی ادامه داد:درمقیاس جهانی وبین الملی این موضوع را بررسی کرده اند که حماسه عاشورادرقیام ها ، مبارزه ونهضت های که در طول تاریخ  اتفاق افتاده است  چقدر تاثیر داشته است وهمچنین عامل پابرجا ماندن شعیان از آن زمان تابحال درمقابل این همه کشت وکشتاروهجمه هایی که درطول تاریخ به وجود آمده است حماسه عاشورا می باشد.

 

 

امام جمعه خوی اظهارداشت : تمامی تحلیلگران استکبار جهانی درهر دوره به این نتیجه رسیدند که شیعه قابل کنترل نیست و یا مانند مذاهب دیگر به انحراف کشیده نمی شوند ونمی توان به آنها نفوذ کرد، ودرطول تاریخ به رسالت خویش عمل کرده اند پس یکی از ویژگی های شیعیان ظلم ستیزی وذلت ناپذیری است، که این هم یکی از برکات عاشورا می باشد.

 

 

وی ادامه  داد :شهرستان خوی از جمله  شهرهایی است که در طول تاریخ ،مردم این شهرستان همیشه پیرو اهل بیت ومدافع اهل بیت (ع)بوده است .

 

 

حجت‌الاسلام شکوری بابیان اینکه  اگر فعالیت های  فرهنگ  ودینی مردم خوی را درطول تاریخ  مورد بررسی قراربگیرد به این نتیجه می رسیم که شهرستان خوی از آن زمان تابه امروز به برکات  داشتن  پایگاه های علمی وعلمای برجسته که درطول تاریخ دراین شهر بودند  نسبت به سایر شهرهای کشور، یکی از شهرهای مهم  تمدن اسلامی است.

 

 

وی ادامه داد :علمایی که درشهرستان خوی بودند نه تنها در این شهر یا دراستان آذربایجان غربی  بلکه در سطح کشور و درسایر کشورها به تبلیغ مشغول ومثمرالثمر بودند.

 

 

وی درپایان سخنان خود اظهارداشت: امروز به صورت اورژانسی شدیدا نیاز است که علمای برجسته، سیاستمدران ،مسئولان ارکان نظام و مبلغین برجسته کشوری برای تبلیغ مستمر در طرحهای مختلف استان و مراکز علمی دانشگاها به این استان دعوت شود.

 

 

انتهای پیام/