به گزارش ،آذرباخیش ،حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نمازجمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی  اظهار داشت قیام عاشورا تنها قیامی است که در آن سه امام معصوم رهبری آن را بر عهده داشته‌اند و همین موضوع یکی از عوامل جاودانگی این قیام است.

 

 

امام جمعه شهرستان خوی با شاره به خطبه خوانی امام زین العابدین در شام گفت: یکی از حساس ترین سخنان امام سجاد علیه السلام که تحولی عظیم در بینش مردم نسبت به امویان ایجاد کرد و معادلات یزید را بر هم زد و خط مشی او را نسبت به اهل بیت علیهم السلام کاملاً تغییر داد خطبه ای است که آن حضرت در جمع مردم و رجال سیاسی و دینی شام ایراد کردند. این خطبه که در مسجد شام ایراد گردیده اوج موفقیت امام سجاد علیه السلام در ابلاغ رسالت و تبلیغ عاشورا و تداوم خط شهیدان کربلاست.

 

 

در این مجلس یزید ملعون به یکی از خطیبان درگاهش دستور داد تا به مذمت علی علیه السلام و اولادش و به توجیه و تمجید فجایع عاشورا اقدام نماید. خطیب پس از اینکه بر فراز منبر رفت و حمد و ثنای خداوند را بجای آورد فوق العاده از حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) غیبت و بدگوئی کرد و نسبت به بزرگداشت معاویه و یزید سخنانی طولانی گفت و آن ها را به هر عمل نیکوئی نسبت داد.

 

 

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با شاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ نشان از بین رفتن تعادل روحی دولت مردان آمریکاست، ایشان با اشاره به جنایتهای اخیر آمریکا در منطقه خاطر نشان کردند حمایت های کنکره آمریکا همین را نشان می دهد که همه آنها مثل ترامپ بیشعور و نفهم هستد ،امریکا روز بروز درحال انزوای جهانی قرار دارد تعهد نکردن به معاهده های بین الملی یکی از چهره های منزوی بودن آنها در جهان را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/