حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و با اشاره به مواظع ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت همه مسئولان نظام ،نیروهای مسلح و آحاد مردم باید مواظع رهبری را سرلوحه مدیریت و زندگی خود قرار بدهند.

 

وی با اشاره یه سخنان رهبر معظم انقلاب، مهم ترین رسالت و وظیفه نیروهای مسلح تأمـین امـنیت کشـور دانست و گفت :مهم ترین مسأله کشور در شرایط کنونی موضوع اقتـصاد و معـیشت مـردم است،وابستگی اقتصاد کشور به نفت یک مشکل تاریخی است و عامل ناامن شدن اقتصاد ایران می باشـد و بارها گفته ام قـدرت دفاعی کشور بـه هـیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست.

 

امام جمعه شهرستان خوی در ادامه افزود با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و میلیون ها انسان از شیعیان و پیروان سایر مذاهب و ادیان از مناطق مختلف جهان به قصد زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا عازم این شهر هستند ضروری دیدم مقداری در زمینه جایگاه زیارت امام حسین(ع) از دیدگاه روایات اشاراتی داشته باشم.

 

وی در ادامه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) که می فرماید:کسیکه امام حسین(ع) را زیارت کرده و قصدش خداوند عزت مند باشد جبرئیل و میکائیل و اسرافیل او را همراهی می کنند تا به منزلش وارد گردد اظهار داشت با توجه به این همه عظمت در زیارت امام حسین(ع) امید است از فرصت اربعین استفاده بهینه داشته باشیم.

 

خطیب جمعه در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت در روایات اهل بیت بر زیارت های متـعددی تأکیـد شـده اسـت از قبیل:زیـارت خـانه خدا،زیارت رسول خدا(ص)،زیارت امیرالمؤمنین(ع)،زیارت امام حسین(ع) ،زیارت سایر ائمه ،زیارت حضرت فاطمه معصومه، (دختر گرامی امام کاظم(ع) در قم)،زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری.

 

مسئول مدارس علمیه خوی با تسلیت ۷ صفر روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به نقل مرحوم شیخ مفید و شهید اول اظهار داشت امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر خود به ویژه در دوران امامت کوتاه خویش مظلومیت های متعددی را متحمل شدند که شاید تلخ ترین آنها جفاهایی است که در ارتباط با پذیرش صلح با معاویه اتفاق افتاد که حتی نقل شده که نزدیکترین یاران امام به او جفا کردند.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۸ صفر روز رحلت آیت ا.. العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی اظهار داشت در ارتباط با شخصیت و جایگاه علمی و خدمات ایشان به حوزه علمیه نجف و تشیع طی سالهای گذشته در همایش ها  وکنگره ها موضوعات زیادی مطرح شده است .در این جلسه به دلیل محدودیت فرصت خاطره ای را از یکی از شاگردان ایشان نقل می کنم که می فرماید:حضرت آیت ا.. العظمی خویی فرمود من از خداوند ۳ خواسته داشتم یکی پذیرفته شد دومی پذیرفته نشد و سومی را هنوز نمی دانم چه خواهد شد اما اولی این بود که خداوند به من توفیق بدهد آثاری از خودم باقی بگذارم دومی این بود که مرجعیت به سراغ من نیاید که متأسفانه پذیرفته نشد و سومی این است که مرگم شهادت در راه خدا باشد و در رخت خواب نمیرم که نمیدانم پذیرفته خواهد شد یا نه.

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به شهادت و مجروح شدن ۱۱۰ نفر از شیعیان افغانستان در هفته گذشته گفت از سال ۲۰۰۱ میلادی کشور مظلوم افغانستان در اشغال نیروهای متجاوز آمریکایی و حامیان او و گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا قرار دارد در طول این ۱۶ سال هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور قتل عام شده و زیر ساخت ها نابود و ناامنی تمام عیار بر مردم حاکم شده است.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به اهداف بلند مدت آمریکا در افغانستان خاطرنشان کـرد: روی کار آوردن حکومت دست نشانده و حافظ منافع آمریکا، حکم رانی در منطقه دریای خزر جهت تأمین نیازهای نفتی فراوان، تسلط بر کشتزارهای افیونی افغانستان که تجارت ۳ چهارم مواد مخدر جهـان را تـشکیل می دهـد، بهره گیری از خاک افغعانستان جهت حمله به کشورهای غرب آسیا، سازماندهی جریانهای تکفیری جهت فشار به حکومت های منطقه و کنترل کردن جریانهای سیاسی ضد آمریکایی در منطقه از اهداف امریکای جنایت کار در این کشور است.

 

انتهای پیام/