یه گزارش آذرباخیش ، در سومین روز از هفته پدافند غیر عامل و همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، رزمایش پدافند غیر عامل صبح امروز در پارک گلستان و مدارس شهرستان خوی برگزار شد.

 

این رزمایش عملی به صورت نمادین صبح امروز دوشنبه ۸ آبان ۹۶ و با همکاری جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، بسیج و سپاه در دبیرستان امام خمینی(ره) و پارک گلستان برگزار گردید.

 

رئیس اداره مدیریت بحران شهرستان خوی با ذکر تعاریفی از پدافند غیر عامل گفت: در کل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های اضطراری، تسهیل در امر مدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی شود، را پدافند غیر عامل گویند.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش ها در مدارس، اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، در ارتقای سطح آگاهی و دانش آن‌ها در همین راستا یعنی مقابله با حمله‌های احتمالی از جمله بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع وقوع بحران‌های طبیعی مهم است.

 

این مانور، با پخش آژیر حمله دشمن (همانند دوران دفاع مقدس) آغاز شد و با وقوع انفجارهای پی در پی و ایجاد آتش، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، با همکاری دانش آموزان منتخب شده و آموزش دیده به حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی پرداختند.

 

 

۶ تا ۱۲ آبان‌ماه امسال با عنوان «هفته پدافند غیرعامل» با شعار «پدافند غیر عامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» و ۸ آبان به عنوان «روز پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است.

 

همچنین ۸ آبان سالروز شهادت بسیجی ۱۳ ساله شهید محمدحسین فهمیده، «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش آموزی» و ۷ تا ۱۳ آبان «هفته بسیج دانش آموزی» ‌می‌باشد.

انتهای پیام/