به گزارش آذرباخیش ،فرمانده قرارگاه تاکتیکی ابا عبدالله الحسین(ع) و سپاه شهرستان خوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرگزاری و نشریه های محلی، بسیج را مظهر قدرت و اقتدار ایرانیان عنوان وا فزود: تشکیل بسیج و ادامه راه شهدا در دفاع از دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی از تدابیر ارزنده و مهم حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب اسلامی است.

 

 

سرهنگ پاسدار محمد باقر علایی با تسلیت ایام آخر ماه صفر و حادثه غم انگیز زلزله در استان قهرمان و پهلوان پرور کرمانشاه که ما را در غم و اندوه از دست دادن هموطنانمان قرار داد گفت: این داغ عظیم نه تنها بر دل عزیزان مصیبت دیده بلکه بر دلهای تک تک ایرانیان نشسته و خود را در این غم عظما شریک می دانند و دعا و ذکر خداو ائمه تنها دوای التیام بخش این غم است.

 

 

وی با این عنوان که تاریخ ایران بارها و بارها نشان داده که ایرانیان مومن و ولایی از تک تک امتهانها سربلند پیروز آمده این آزمون الهی را هم با یاد و نام خدا پشت سر خواهند گذاشت چرا که اطمینان دارند به آیه ( (“الا بذکر الله تطمئن القلوب”))

 

 

سرهنگ پاسدار علایی خاطر نشان کرد: بسیج این لشگر مخلص خدا در آستانه هفته بسیج خلوص و نیت خویش را در کمک رسانی به هموطنان به کار بسته و با لبیک گویی به فرمان فرمانده کل قوا در این عرصه نیز حضور یافته است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به این نکته که دشمنان همیشه سعی دارند زهر چشمی از ایرانیان بگیرند اظهار داشت: جوانان و بسیجیان از اصلیترین اهداف دشمنان است تا ترفندهای خویش را در این قشر پیاده نمایند اما بصیرت بسیج فراتر از این است که آماج اهداف شوم دشمنان قرار بگیرد

 

 

فرمانده سپاه خوی ابراز داشت: باید دانست که در به دست آوردن آرامش و امنیت در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران بهای گرانی را داده ایم و امروزه ما درقبال خون شهدا مدیونیم و نباید از خدمت گذاری به خانواده معظم شهدا غفلت ورزیم.

 

 

وی در ادامه با این عنوان که در راستای گرامیداشت هفته بسیج جلسات و ستادهای متنوعی تشکیل شده خاطر نشان کرد: برگزاری نشست خبری، فضاسازی و تبلیغات محیطی راه اندازی کمیته ها و پیگیری امورات از ابتدائی ترین اقدامات است که قبل از هفته بسیج صورت گرفته است.

 

 

سرهنگ پاسدارعلایی گفت: دیدار با امام جمعه محترم، دیدار با خانواده معزز شهدا، دیدار با بسیجیان پیشکسوت و نیز بسیجیان بیمار، برگزاری همایش طلایه داران عرصه سازندگی، برگزاری مراسم سراسری کوهپیمایی در ارتفاعات فنایی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت، نشست های بصیرتی و سیاسی و سبک های زندگی با محوریت دوری از معضلات طلاق، آسیب های اجتماعی، روی آوردن به حجاب و نهادینه ساختن امر به معروف از دیگر برنامه های قابل اجرا در این هفته است.

 

 

فرمانده سپاه وی همچنین با این عنوان که فشر دانش آموز و دانشجو از قشرهای حساس در این جامعه هستند افزود: با هماهنگی راویان و پیشکسوتان و رزمندگان برنامه های سخنرانی، خاطره گویی در مدارس و دانشگاه ها در راستای تبیین نقش بسیج در جامعه برگزار می شود ضمن اینکه نشست سرگروه ها با خانواده متربیان دانش آموز، برگزاری مسابقات قرآن و ادعیه،طرح های همگام با کشاورز، نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

 

 

وی در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی به عمومی مردم در هفته بسیج اظهار داشت: اعزام تیم های پزشکی به روستاهای محروم و دور افتاده و نیز ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی در بهداری سپاه خوی از اهم این برنامه هاست.

 

 

علایی با این عنوان که همزمان با هفته بسیج ایستگاه های صلواتی توسط حوزه ها و پایگاه ها برپا می گردد گفت: گشت های امنیتی نیز در ورودی و خروجی شهر به جهت تلاش بسیجیان در برقراری امنیت به معرض دید عموم گذاشته می شود.

 

 

فرمانده سپاه خوی با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی اظهار داشت: با صرف هزینه ۵۰میلیون تومان در هفته بسیج ۳طرح افتتاح می گردد از جمله طرح آبرسانی به روستای چالیان، طرح اشتغال زایی پرورش قارچ خوراکی و پرورش بلدرچین که به استعداد ۲۰الی ۲۵نفر مشغول به کار خواهندشد.

 

 

وی در آخر ضمن یادآوری فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج که فرمودند:« کشوری که ۲۰میلیون جوان دارد باید ۲۰میلیون تفنگدار داشته باشد چنین مملکتی آسیب پذیر نیست»گفت: این بسیجیان در ۵آذر با حضور حماسی خویش در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان خوی با آرمانها امام(ره) و شهدا تجدید بیعت کرده و با بوسه بر دستان حضرت آقا(مدظله العالی)با وی عهد می بندند که همیشه پایبند اسلام و انقلاب باشند.

 

 

انتهای پیام/