به گزارش آذرباخیش ،به نقل از اروم نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری در آئین اختتامیه کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد با اشاره به اینکه این کنگره بنام شهدای گرانقدر آذربایجان غربی است، اظهار داشت: اگر امروز کشور خود را مقایسه کنیم با کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه، قدر و منزلت شهدای جمهوری اسلامی که در ۸ سال دفاع مقدس رشادت های بی نظیری از خود نشان دادند، را بیشتر می دانیم.

سرلشکر جعفری افزود: همچنان در این استان برای ایجاد ناامنی و گسترش ناامنی دشمنان تلاش می کنند، با تجره های مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه ها و برنامه ریزی های دشمنان داریم، امروز وضعیت خوبی در کشور داریم اما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمنان به دنبال تجزیه این منطقه از کشور بودند، اما با حماسه ها و زحماتی که فرماندهان این استان اعم از ترک و کرد، شیعه و سنی انجام دادند امنیت در زمان بسیار کوتاهی به استان برگشت، در دوران دفاع مقدس هم که جنگ بسیار بزرگی به ما تحمیل شد، پشتیبانی جبهه ها از افتخارات استان است.

وی تلاش برای برقراری امنیت در منطقه را ارزشمند عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی شهدای بزرگی همچون باکری ها و امینی را تقدیم انقلاب کرده که گویای غیرت، همیت و صلابتی است که مردم این منطقه دارند، روحیه مقاومت و درس مقاومتی که به دیگر مناطق کشور و دیگر کشورها تقدیم کردید بسیار قابل ستایش است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: ملت آذربایجان غربی از روحیه سلحشوری و ایستادگی برخوردارند، ایمان، معنویت و انقلابی گری از برجستگی های اثبات شده ایران اسلامی است که آذربایجان غربی نمونه بارز و برجسته آن است، وحدت و همدلی در میان اقوام و مذاهب این استان نمونه دیگری از عامل مهم موفقیت و مولفه اصلی پیروزی های استان است.

وی با اشاره به پ ادامه داد: در راستای تعمیق و گسترش مولفه های توانمندی، قدرت و موفقیت تلاش کنیم و با توسعه و تعمیق این برجستگی ها و شایستگی ها امید داشته باشیم برای نصرت های الهی و فتح الفتوح وعده الهی است که اگر مردم جامعه ای برای نصرت دین الهی جهاد با جان و مالشان انجام دهند نه تنها اجر اخروی دارند توفیقات الهی در این دنیا شامل حال آنها می شود.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز شاهد توطئه های دشمنان ایران اسلامی و ایادی استکبار در منطقه هستیم که با گسترش و تعمیق امنیت و توفیقات الهی، امنیت کشور این توطئه ها را خنثی کرده است، مردم سوریه و عراق از ایستادگی مردم ایران اسلامی درس گرفتند.

سرلشکر جعفری اذعان داشت: خداوند در آیات پایانی سوره صف وعده نصر قریب می دهد، شهدا چراغ نورانی راه هدایت هستند و خوش به سعادت آن ها که با بصیرت و فهم بالا از بذل جان و مال در این راه دریغ نمی کنند، شهدا با نشان دادن این راه به ما پیام می دهند کسانیکه می توانند این راه نورانی را همراهی کنند.

وی انقلاب اسلامی را نتیجه پیروی از راه و صراط مستقیم عنوان کرد و گفت: ان شاالله در آینده پرچم اصلی انقلاب به دست امام عصر (عج) برسد، این انقلاب بی تردید با خون شهدا آبیاری شده و با اصول الهی این حرکت انجام شده و وعده الهی فتح بزرگی است که به زودی محقق می شود.

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر وحدت هرچه بیشتر وحدت مسئولان و مردم بیان داشت: ناامنی در آذربایجان غربی تقریبا به صفر رسیده است، آذربایجان غربی منطقه ای است که اولین محل طمع دشمنان به آنجا و سپس کردستان بود که هر دو ابتر ماند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از هر حربه ای برای برهم زدن وحدت میان مسلمین استفاده می کنند، باید قدر وحدت را بدانیم و با تقویت روحیه انقلابی و ایمانی میان جوانان، در آینده زمینه ساز تحقق نصرت های الهی باشیم.

انتهای پیام/