به گزارش آذرباخیش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، این طرحها شامل دو واحد کشت گلخانه ای در مجموع در ۲۳۵۰ متر مربع در زندان خوی برای تولید محصولات خیار ،کوجه و فلفل و واحد تولید فرش در ۳۰۰ متر مربع در مجتمع کاردرمانی و حرفه آموزی معتادان است که برای اجرای این طرحها بنیاد تعاون زندانهای کشور وابسته به قوه قضائیه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه کرده است،

 

مطهری نژاد مدیر عامل بنیاد زندانهای کشور در حاشیه افتتاح این طرحها در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما گفت : بنیاد تعاون زندانهای کشوروظیفه حرفه آموزی و توانمند سازی مددجویان زندانهای کشور را برعهده دارد
وی افزود :در حال حاضر ۳۵ هزار مددجو زندانی در ۸۰۰واحد تولید ی این بنیاد مشغول حرفه آموزی و توانمند سازی هستند

 

وی افزود: نیمی از درآمد زندانیان در این واحد های تولیدی به خانواده و بقیه برای تامین نیازهای اولیه به خود زندانیان پرداخت میشود.

 

مدیر عامل بنیاد زندانهای کشور تصریح کرد :زندانیان در این واحدهای تولیدی بیش۱۵۰ نوع محصول کشاورزی و صنعتی تولید وبه بازار عرضه میکنند.

 

در آیین افتتاح این طرح  که مسولان قضایی نیز حضور داشتند بنی هاشمی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی استان گفت :از ابتدای امسال برای توانمندی سازی مددجویان ۲۰ هزار ساعت اموزشهای فنی و حرفه ای به مددجویان زندانهای استان ارائه شده است .

 

همچنین با حضور مسئولان عملیات ساخت کارگاه تولید مبل زندان خوی در ۳۰۰ متر به مربع زیر بنا وبا اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال آغاز شد.

 

انتهای پیام/