به گزارش آذرباخیش ، به نقل از خبرگزاری ایکنا ، قهرمان رحمانی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: خیّرین مدرسه ساز در کل مناطق استان فعالیت می کنند و در حال حاضر تعداد ۵۰ پروژه با ۳۱۸ کلاس درس به عنوان پروژه های مشارکتی توسط این بزرگواران ساخته شده ای در حال ساخت است.

 

 

وی افزود: شهرستان خوی بیشترین مدرسه بنا شده به دست خیرین مدرسه ساز را به خود اختصاص داده است.

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی تعداد پروژه های صد در صد خیریه در سطح استان را ۴۶ پروژه با ۲۰۳ کلاس درس دانست و گفت: اعتبار صرف شده برای پروژه های خیریه حدود ۲۷۰ میلیارد ریال و پروژه های مشارکتی نیز ۳۵۰ میلیارد ریال است.

 

 

وی در خصوص مدارس خشتی و گلی در استان تصریح کرد: بالای ۳۰ درصد از مدارس استان تخریبی هستند و باید خیرین به این حوزه ورد پیدا کنند و مدارس را باز سازی کنند.

 

 

رحمانی درباره میزان کمک ها برای ساخت و ساز مدارس توسط خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی گفت: کمک های خیرین آذربایجان غربی حدود ۲۰ درصد افزایش داشته که حدود ۳/۴۵ میلیارد تومان تعهدات بوده و حدود ۵۶ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در پایان اظهار کرد: بستر حمایت از خیرین مدرسه ساز توسط مجمع خیرین استان و مجامع خیرین شهرستان ها فعالیت می کنند.

 

 

انتهای پیام/