️به گزارش آذرباخیش ، مراسم معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی شهرستان خوی  با حضور سردار رشیدیان فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین شهرستان خوی برگزار شد.

 

سردار رشیدیان فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی  در مراسم تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی شهرستان خوی  به همسایگی استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و نخجوان اشاره کرد و افزود: مجموعا با این سه کشور ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک داریم و ۱۲۳ روستای مرزی با ۲۰۳ هزار نفر مرز نشین در استان وجود دارد.

 

وی تامین نظم و کنترل مرزهای کشور را از وظایف هنگ مرزی عنوان کرد و گفت : اجرای قوانین و پروتکل های مرزبانی و برگزاری نشست های مشترک امنیتی با کشورهای همجوار از دیگر وظایف هنگ مرزی می باشد.

 

حجت الاسلام شکوری در این مراسم با اشاره به چالش های مرزی استان اظهار داشت و افزود : در مرزهای استان آذربایجان غربی به ویژه مرزهای میان ایران و ترکیه چالش های متعددی وجود دارد که چندین سال است تمامی نیروهای عمل کننده در منطقه را درگیر ساخته است .

 

سید محمد عابدی معاون استاندارد و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این مراسم امنیت را یکی از مولفه های اصلی کشورها دانست و گفت : در نظام جمهوری اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ایجاد و تامین امنیت، شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده است و توانسته ایم با مشارکت مردم و اقتدار نیروهای مسلح امنیت پایدار در کشور ایجاد کنیم.

 

وی در ادامه بر تاثیرگذاری امنیت بر سایر مولفه های قدرت اشاره کرد وافزود: امنیت بر مولفه های زیادی از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی تاثیر گذار است و در صورت تامین امنیت، ثبات سیاسی و اقتصادی وجود خواهد داشت.

 

در این مراسم سرهنگ امام علی خدائی فر به عنوان فرمانده هنگ مرزی خوی معرفی شد و از تلاش های سرهنگ حسنلو با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

انتهای پیام/