مردم مومن و روزه دار خوی در مراسم اولین شب قدر چشم ها و دل خویش را از غبار زدودند.آری امشب شبی است که مومنان و روزه داران زجه زنان در بارگاه الهی حاضر می شوند و دل و جان خود را در کوچه پس کوچه های کوفه شسته تا باشد در درگاه الهی توشه ای برای آخرت خود جمع نمایند.حدیث امشب مردمان مومن ایران اسلامی و شهرستان دارالومنین خوی سرشار از عبودیت و بندگی است تا در این شب ضربت خوردن مولای خود علی (ع) کمی در خویشتن وجودی خود بنگرند و بر خود متذکر شوند اندک زمانی را برای خدایی زیستن دارند و در این ماه باید راه امامان به حق خود را پیشه کنند.

 

امشب کلید واژه ی تمامی دعا ها استغفار و بخشش باری تعالی است و چه زیباست بالا رفتن قرآن در سر بچه ها و نوجوانانی که با دلی بی ریا قطره اشکی در راه شهید این ماه می ریزد.

 

چه زیباست که در این آیین همه در یک صف و با یک نیت جمع می شوند و تا در کنار روزه داری در این ماه مهربانی ،گذشت و استغفار را تمرین و مشق نمایند.مولای ما این شیوه زندگی که آزادگی و مردانگی بود را طی سالیان مدیدی برای ما به یادگار گذاشته اند تا با تمسک به آن بتوانیم از نردبان تعالی روح و جسم مادی به درگاه ربوبی برسیم .

 

چه زیباست دنیای مومنانی که در گوشه ای از مساجد مشغول زدودن زنگار دل هستند و قطراتی که همچون مروارید بر تار و پود صورت جاری می شود و گاه با فرو خوردن صدای گریه این عطش الهی را در خود مخفی می کنند و صادقانه و بی ریا در این شب به درگاه احدیت وصل می شوند.

 

 

همزمان با سراسر کشور مردم مومن و روزه دار شهرستان خوی با حضور گسترده در مساجد ،تکایا و بقاع متبرکه در اولین شب از شبهای قدر ندای الغوث سر دادند .

 

به گزارش خبرنگار آذرباخیش ، حضور چشم گیر جوانان انقلابی شهرستان خوی جلوه با شکوهی به این مراسم معنوی داده و هر بیننده ای را با دیدن این حضور بی ریا به غبطه وا دار می نمود.

 

مردم روزه دار شهرستان خوی با حضور در امامزاده سید بهلول ، بقعه متبرکه آستان شیخ نوایی و همچنین مساجد بار دیگر ثابت کردند ارادت قلبی خود را نسبت به مولای متقیان علی (ع) و یادآور شدند این ماه ، ماه شجاعت و آزادگی و طلب استغفار از خداوند متعال می باشد.

 

از دیگر جلوه های مراسم اولین شب قدر طنین انداز شدن صدای دعای جوشن کبیر (سبحانک یا لا‌ اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یارب و بک یاالله سر دادن ) بر آسمان حزن انگیز خوی بود که مومنان و روزه داران در کنار آن به انجام فرایض این شب پرداخته و با قرائت دعای مجیر ، زیارت عاشورا و قرآن کریم و همچنین غسل شب قدر تا سحر به راز رو نیاز با خداوند پرداختند.

 

انتهای پیام/