به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرسی نقد و آزاد اندیشی با موضوع مطالبات مردمی از دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با مشارکت مراکز آموزش عالی خوی برگزار شد.

 

در این نشست سید تقی کبیری با بیان خلاصه ای از خدمات حوزه و دانشگاه گفت: در طول چهل سال کارهای بی نظیر و ارزشمندی در حوزه و دانشگاه انجام شده اما ما نباید روی نقاط ضعف مان سرپوش بگذاریم و آنها را نادیده بگیریم.

 

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا دانشگاه­ های ما در تراز انقلاب اسلامی هستند افزود: دانشگاه­ های ما در برخی از شاخص ها بسیار خوب عمل کرده اند. مثلاً ما در شتاب رشد علم رتبه اول جهان را داریم ولی مشکلات و معضلاتی هم داریم که باید تاکنون اصلاح می ­شدند ولی با توجه به شرایط استثنایی کشور هنوز پابرجا هستند.

 

کبیری در ادامه افزود : یکی از این مشکلات به آمایش سرزمینی مربوط است. در تأسیس دانشگاه های جدید و گسترش آنها در برهه ­های مختلف ارزیابی نظام­ مندی از عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام نشده و توزیع متوازنی نسبت به قابلیت ها و منابع طبیعی و انسانی صورت نگرفته است و با توجه به غلبه سیاست زدگی بر عوامل علمی از سوی جناح های سیاسی ما شاهد توسعه بی رویه و نامتوازن مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بوده ­ایم.

 

 

انتهای پیام/