همزمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز دوم عملیات اجرایی پایانه رازی نزدیکترین پایانه کشور به اروپا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم با اشاره به اهمیت پایانه خوی – رازی اظهار کرد : تلاش می کنیم جاده خوی- قطور و پایانه خوی – رازی را تا پایان کار دولت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 

وی افزود : پایانه رازی با توجه به اینکه نزدیکترین مسیر ارتباطی کشور به ترکیه و اروپا می باشد و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این مسیر تردد می کنند از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و با توجه به اینکه این مسیرفعلا مسیر تردد مسافر است سعی می کنیم در آینده نزدیک به مسیر ترانزیت کالانیز تبدیل شود .

 

سید محمد عابدی فرماندار خوی نیز در این مراسم اظهار کرد : پایانه کشور ترکیه بزودی افتتاح خواهد شد لذا ضروری است پایانه رازی نیز در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد که به مراتب مجهزتر از پایانه طرف ترک خواهد بود.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه با ۳ کشور مرز مشترک دارد اظهار کرد : سالانه حدود ۴ میلیون مسافر از پایانه های استان تردد دارند .

 

وی با اشاره به اینکه مرز رازی در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ هزار نفر مسافر گشایش یافت تصریح کرد : در حال حاضر بیش ازیک میلیون مسافر و حدود ۶۰ هزار خودرو ازاین پایانه تردد می کنند .

 

شکری ادامه داد : پایانه بزرگ رازی فاز اولش در سال ۹۶ کلنگ زنی و فاز دومش هم امروز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۷ هزار متر مربع و در مدت ۱۸ ماه اجرایی می شود .

    

انتهای پیام/