به گزارش سرویس حوادث پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه ضمن تبریک سال نو و تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه سیل در شمال کشور و شیراز، از آمادگی کامل تمام دستگاه های اجرایی در مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از جمله سیل خبر داد و افزود: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان خوی با همه امکانات خود در آماده باش کامل به سر می برند و آماده مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از جمله سیل می باشند.

سیدمحمد عابدی در ادامه با اشاره به راه کارهای مقابله با وقوع سیل اظهار داشت: رعایت حریم و بستر، لایروبی به موقع رودخانه ها از جمله راه کارهای مقابله قبل از وقوع سیل می باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی آگاه سازی، آموزش و فرهنگ سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و افزود: مردم به اطلاعیه، هشدار و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه نمایند و برنامه های زندگی خود را از جمله مسافرت ها بر اساس آن تنظیم نمایند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی به جمع آوری کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: جمع آوری هرگونه کمک به مردم سیل زده فقط از طریق کمیته امداد و هلال احمر می باشد و از طریق دیگر سازمان ها و اشخاص ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/