با بررسی میدانی پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش از بخشهای مختلف سازمان آتش نشانی به موارد حائز اهمیتی از نقص می توان اشاره کرد و از جمله آنها اینکه باید بگوییم با نگاهی منصفانه به وظایف شهرداری و شورای شهر خوی اقدامات و خدمات قابل توجهی در جهت رفع مشکلات مردمی انجام شده است که نیازمند تقدیر است.

و اما سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی به عنوان متولی و مسئول ارائه خدمات به مردم در مواقع بروز حوادث آتش سوزی و…می باشد که نیازمند بکارگیری مدیریت و نیروهای متخصص می باشد ولی باید گفت طی چندسال اخیر این سازمان در نبود مدیریت یکپارچه و توسعه محور به لحاظ عملکردی دچار ضعف و کم کاری در سطح شهر شده است.

طی این بررسی چندین مورد از این کم کاریها نظیر عدم امکان دسترسی ماشینهای امدادی به دلیل مسدود نمودن نقطه دسترسی ماشین به بازار تاریخی با پیشینه فرهنگی و ملی در هسته مرکزی شهر توسط شهرداری و همچنین عدم تهیه امکانات جدید با وجود افزایش وسعت و جمعیت شهرستان و نیز از کار افتادگی امکانات زیر ساختی موجود در فضای شهری می باشد.

در توضیح این موارد می توان گفت :متاسفانه با علم بر اینکه سازمان میراث فرهنگی بارها به لحاظ نا ایمن بودن بازار تاریخی خوی هشدارهای جدی را داده اما دریغ از یک اقدام و جای تامل و تاسف بار قضیه زمانی نمایان می شود که اکثر شیرهای هیدرانت ایستاده و نیز شیر های برداشت آب زمینی در مواقع حادثه مستهلک، دچارقطعی آب و نیز غیر قابل برداشت به دلایل نبود رابط و عدم بکارگیری افراد متخصص در این زمینه ها شده اند.

همچنین امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی متاسفانه در جایگاه خوب و مطلوبی قرار نداشته و هنوز بعد سال ها از ساخت و ساز برج های بلند مرتبه در شهر خوی خودرو های مخصوص اطفاء حریق (بالابر مخصوص آتش نشانی و تخلیه ساکنین و مصدومان) تهیه و خریداری نشده است در حالیکه بودجه شهرداری خوی نسبت به سایر شهرهای بزرگ در وضعیت مطلوبی قرار دارد .

از دیگر موارد اطفاءحریق دو جایگاه پمپ بنزین بلوار مطهری و جمشید آباد غیر قابل برداشت می باشندکه حتما پرسنل و کارشناسان ایمنی این سازمان از وجود این خرابی ها آگاه و گزارش نموده اند بطوریکه شیرهای هیدرانت ایستاده مختص چنین روزهایی در حیاط سازمان خاک می خورند.

لازم به ذکر است هستند کسانیکه که با علم بر دارا بودن تخصص و مدیریت می توانستند اکنون جایگاه این سازمان را بمراتب بالاتر از این قرار دهند تا شاهد چنین بی احتیاطی و سوء مدیریت نباشیم.

با همه این تفاسیر و با نگاهی به عملکرد دوسال اخیر این سازمان به نیکی میتوان دریافت سازمان آتش نشانی خوی توانایی حضور پرقدرت در شرایط بحرانی و اضطراری را نداشته و نیازمند تجدید نظر در مدیریت و تجهیز امکانات توسط مسئولین ذیربط است.

انتهای پیام/