عزیز میرزایی در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش با اعلام این مطلب که با تدابیر ستاد خدمات سفر و نیز اداره میراث فرهنگی خوشبختانه آمار بازدید مسافرین نوروزی از شهرستان خوی به نسبت سال های گذشته رشد قابل قبولی داشته تصریح کرد:در راستای تحقق اهداف ستاد خدمات سفر شهرستان خوی مبنی بر توسعه ، تجهیز و فعال نمودن موزه ها در ایام نوروز،آمار بازدید ۲ موزه ی شهرستان با رشدی ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به رقمی نزدیک ۲۲۵۰ نفر رسید.

وی همچنین اذعان داشت: فعال بودن موزه ها در ایام نوروز،حضور کارشناسان و راهنمایان، توضیح چهره به چهره و جامع نسبت به آثار تاریخی در این مکان ها ،از علل استقبال مسافرین نوروزی از این اماکن می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی در خاتمه با مهم قلمداد نمودن شاخصه های توسعه ای شهرها در امر گردشگری خاطرنشان شد: با وجود مرز رازی و نیز بارگاه شمس تبریزی خوی به عنوان هدف و مقصد گردشگری تبدیل شده و با تجهیز و توسعه ی زیر ساختی شهر، تهیه طرح جامع گردشگری ،تکمیل شدن پروژه فاخر شمس تبریزی ، احیا و  مرمت آثار تاریخی ،توسعه اماکن توریستی و بوم گردی و مشارکت فعال بخش خصوصی در سال ۹۸ می توانیم خوی را به قطب گردشگری در منطقه و کشور تبدیل نماییم.

به گزارش آذرباخیش ، با اقدامات خوب و سازنده اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوی فضای نمایشگاهی موزه توسعه داده شده و در این موزه بیش از ۲۰۰۰ قلم آثار تاریخی حفظ و نگهداری می شود . لازم به ذکر است تنها  موزه خصوصی شمالغرب کشور در بنای تاریخی خانه کبیری این شهرستان با نزدیک به ۱۰۰۰ قلم اشیای تاریخی واقع شده است.

انتهای پیام/