به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، دکتر عابدی در آیین تکریم و معارفه مدیریت سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خوی در محل سالن جلسات این سازمان در خوی برگزار شد اظهار داشت : در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیان گذار جمهوری اسلامی نهاد مقدس جهاد سازندگی تاسیس شد و بسیاری از ماموریت های خطیر در امر سازندگی و توسعه به آن نهاد مقدس محول گردید.

وی ادامه داد : دلیل موفقیت جهاد سازندگی، انقلابی بودن و همچنین نگرش جهادی متولیان و دست اندرکاران آن نهاد مقدس بود که دوره بسیار درخشان را در سخت ترین شرایط کشور از خود به یادگار گذاشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان “سال رونق تولید” و تاکید چندین ساله به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان شد : معظم له همواره تاکید دارند مسوولین نظام به تولیدات داخل کشور توجه ویژه ای داشته باشند و در راستای ارتقا و توسعه تولیدات داخلی تلاش نمایند تا بدینوسیله با رونق اقتصادی، اتکای درآمد کشور نسبت به نفت کاسته شود و دشمنان قسم خورده نظام و در راس آنها آمریکای جنایتکار نتوانند با هدف قراردادن تضعیف فروش نفت ایران به اهداف شوم خود برسند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری امام جمعه خوی با تاکید بر لزوم توجه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد : قریب به دو دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بحث تقویت بنیه اقتصادی را مورد تاکید قرارداده اند اما متاسفانه مسوولین کشور در عمل توجه قابل قبولی به این موضوع نداشته اند.

وی عدم توانایی به جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف کشاورزی و صنعت طی سالیان متمادی را یکی از مهمترین دلایل عدم توسعه یافتگی شهرستان خوی عنوان کرد و افزود : وجود مقررات دست و پا گیر در بین ادارات و ارگانهای مختلف و عدم همخوانی آنها با یکدیگر که بعضا این مقررات در تعارض و تضاد با هم هستند باعث عدم توسعه فراگیر در سطح کشور ، استان و شهرستان خوی شده است.

رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با توصیه به وفاق و همدلی بین کارکنان در مدیریت جدید جهاد کشاورزی خوی اظهار داشت : در تمام دستگاه ها و مجموعه ها با وجود اهتمام و همدلی بین اجزاء آن دستگاه ، رشد و ترقی قابل قبولی را میتوان متصور شد.

وی با اشاره به بارش های بسیار خوب در آغاز سال جاری گفت : با بررسی شاخص های بارشی در این شهرستان میزان بارندگی به ۲۸۱ میلی متر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۴۴ درصد افزایش نشان میدهد.

جلیلی ادامه داد : علیرغم رشد قابل توجه بارندگی ها کماکان در این منطقه از استان “خوی” در بحث تامین منابع آب کشاورزی دچار مشکل هستیم و جهت فایق آمدن به کمبود آب و افزایش محصولات کشاورزی ، احداث و توسعه کشت های گلخانه ای بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان مصرف آب در کشت های گلخانه ای در مقایسه با روش کشت سنتی ۱۰ درصد صرفه جویی میشود ، افزود : از دیگر مزایای کشت های گلخانه ای محفوظ ماندن محصول از سرما ، یخبندان و حوادث طبیعی دیگر همچون تگرگ است و همچنین میزان افزایش بهره وری این کشت در مقایسه با نوع کشت سنتی به ۱۰ برابر میرسد.

جلیلی در ادامه از پرداخت تسهیلات کم بهره ۷ درصدی برای علاقمندان به فعالیت و تولید در بخش کشت های گلخانه ای خبر داد و خاطرنشان کرد : توسعه و تعمیم سیستم های نوین آبیاری نظیر آبیاری قطره ای و تحت فشار در راستای مدیریت صحیح منابع آبی و افزایش بهره وردی فراورده های کشاورزی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی می باشد.

در آغاز این مراسم مهران زینال زاده مدیریت پیشین جهاد کشاورزی شهرستان خوی از فعالیت و عملکرد های زمان مدیریت خویش به حاضرین در جلسه گزارشی ارایه نمود.

در خاتمه مراسم تودیع و معارفه ، از زحمات مهران زینال زاده تقدیر و علی اصغر امینی به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خوی معرفی شد.

انتهای پیام/