به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ؛ راثی مدیر گمرک رازی خوی صبح امروز در ارتباط با کشف ۲۵ کیلو هروئین گفت : ماموران این گمرک موفق شدند در داخل مخزن گاز خودروی سواری سمند مقدار ۲۵کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کنند.

وی افزود : قاچاقچیان قصد داشتند با این شگرد ماهرانه این مقدار هروئین را از مرز رازی خارج و از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی منتقل کنند که هوشیاری ماموران گمرک و انجام کنترل های دقیق با استفاده از سگ های مواد یاب اقدامات قاچاقچیان را ناکام گذاشت .

مدیر گمرک رازی خوی اظهار داشت راننده این خودرو متواری گشته که خوشبختانه توسط مامورین انتظامی شناسایی و محل اختفای وی نیز بزودی کشف خواهد شد.

به گزارش آذرباخیش شناسایی انواع مواد مخدر با هوشیاری و کنترل دقیق ماموران گمرک به کمک دستگاههای کنترلی پیشرفته از جمله ایکس ری و سگ های مواد یاب طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته و ماموران گمرک در سال گذشته موفق به کشف و ضبط ۱۴۸ تن انواع مواد مخدر سنتی ، صنعتی و انواع پیش ساز های مواد مخدر شدند . گمرک جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنیا کسب کند.

انتهای پیام/