به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش  ابراهیم محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: از این تعداد، یکهزار و ۲۴۱ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۶۶۹ نفر از طریق آزمون و بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با تاکید بر تسریع در روند تغییر کاربری فضاهای مازاد آموزشی به تجاری و بهینه سازی آنان در درآمدزایی بیان کرد: هم اکنون در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی، بیش از ۶۳ هزار متر مربع فضای مازاد وجود دارد و بیشترین فضا نیز مربوط به ناحیه ۲ ارومیه است.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی های ویژه برای جمع آوری دکل‌های مخابراتی از مدارس به ویژه در سه مدرسه ارومیه، خوی و پلدشت اضافه کرد: مخابرات در این خصوص همکاری لازم را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: موضوع دکل‌های مخابراتی در مدارس پیگیری می‌شود.

علی مصطفوی با اشاره به فرارسیدن ایام فراغت دانش آموزان افزود: جوانان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند و سرمایه گذاری برای آینده آنان باید در اولویت باشد.

وی با انتقاد از دریافت شهریه در برخی مدارس استان گفت: هر سال وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مدیران کل استانی درباره دریافت نکردن وجه در هنگام ثبت نام مصاحبه رسانه‌ای انجام می‌دهند ولی مستنداتی در استان وجود دارد که برخی مدیران تخلفاتی داشته‌اند که اسامی این مدیران و مدارس به آموزش و پرورش آذربایجان غربی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نباید منکر مشارکت مالی مردم در مدارس شد، افزود: رفتارهای نامتعارف مدیران در اخذ وجه در هنگام ثبت نام، مسؤولان و مردم را مقابل هم قرار می‌دهد و این رفتارهای متناقض باید پیگیری و این موضوع برای همیشه حل شود.

انتهای پیام/