به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش به نقل از ایرنا عادل اسمعیل نژاد روز پنجشنبه در حاشیه شورای هماهنگی اداره کل تعاون آذربایجان غربی افزود: از مجموع مددجویان تحت پوشش این شهرستان، ۴۳۳ نفر مستمری بگیر اجتماعی و یکهزار و ۳۶ نفر نیز دارای بیمه اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون پنج هزار و ۲۰۰ پرونده توان‌بخشی در بهزیستی خوی موجود است که از این تعداد یکهزار و ۲۰۰ پرونده به بخش خصوصی واگذار شده و چهار هزار پرونده باقی مانده در زیرمجموعه بهزیستی نیز نیازمند انتقال به این بخش است.

وی اظهار کرد: به دلیل وجود کودکان اوتیسمی بزودی شعبه انجمن کودکان «اوتیسم» نیز در این شهرستان ایجاد می‌شود.

اسمعیل نژاد با بیان اینکه یکهزار و ۱۸ کودک تحت مراقبت بهزیستی این شهرستان هستند که از این تعداد ۹۸ نفر بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند افزود: ۷۰ کودک نیز هم اکنون در مراکز شبانه‌روزی و با مشارکت خیرین و ۲۸ کودک دیگر نیز در نزد خانواده‌های جایگزین سببی و نسبی تحت مراقبت هستند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی آذربایجان غربی همچنین بر تجهیز و توسعه مجتمع بهزیستی شهیدجباری مقدم خوی تاکید کرد.

بهزیستی از جمله نهادهای حمایتی است که در کنار دیگر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه رسیدگی به وضعیت مددجویان از جمله معلولان و سالمندان را بر عهده دارد.

خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

انتهای پیام/