به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش  دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی گفت: با شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین و تلاش در گسترش معارف الهی و همچنین الگو سازی واقعه غدیر و ولایت پذیری در بین مردم را از مهمترین اهداف بازسازی واقعه غدیر عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد رستمی زبان هنر را از مهمتریت روش ها برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی بیان و افزود: سمعی و بصری کردن واقعه غدیرخم برای جذابیت بیشتر و انتقال سریعتر پیام غدیرخم برای نسل های امروزی، یکی از ابزارهای مفید انتقال امروزی است چرا که هنر می تواند هر پیامی را در ذهن مخاطب ماندگار سازد و برای انتقال پیام غدیرخم هم می توان از هنر نمایش، هنر ادبیات، هنر شعر، هنر قرآنی، هنر فیلم، هنر سریال، هنر تئاتر و… بهره برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی همچنین با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر با پشتیبانی سپاه و سایر ادارات و نهادهای شهرستان برنامه ها را اجرا می کند، ابراز داشت: امیدواریم که تمامی دستگاه ها و مسئولین امر که در یک حکومت دینی انجام وظیفه می کنند به رویدادهای تاریخی و مذهبی ارزش قائل شده و سعی نمایند پایه کار باشند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی با حربه های مختلف سعی در تضعیف عقاید مذهبی مردم داشته اند. و همین رویدادهای تاریخی است که اگر به درستی به جوانان انتقال داده شود بی شک دشمنان در اهدافشان شکست خواهند خورد انشاء الله.

دبیراجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس اجرایی بنیاد بین الملی غدیر شهرستان خوی و سایر دستگاه ها و ادارات اظهار داشت: ۲۳عنوان در قالب ۱۰۰برنامه در دهه ولایت و امامت برگزار می شود.

حجت الاسلام رستمی مراسم عمامه گذاری طلاب در شب غدیر در حسینیه شیخ نوایی، نورافشانی شب عید غدیر در پارک ملت، جشن های محله محور توسط حوزه های محلات و هیئت امنای مساجد، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان سادات، برگزاری محافل انس با قرآن در امام زاده سید بهلول، تشکیل حلقات صالحین و بیان اهمیت واقعه غدیر و غدیر شناسی، برگزاری دعای عرفه، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام ولایت، همایش زنان مدافع حریم ولایت، برپایی ایستگاه های صلواتی، اعزام اکیپ های پزشکی و جهادی به مناطق محروم، همایش میثاق با ولایت در سطح نیروهای مسلح و اهداء جهازیه به نوعروسان نیازمند را از جمله برنامه های دهه ولایت عنوان کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سنت دستگیری از بی بضاعتان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه با همکاری سایر موسسات خیریه اطعام نیازمندان را در طول دهه امامت و ولایت را برعهده خواهند داشت.

دبیراجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی در پایان با اشاره به همایش پیاده روی اهالی فیرورق تا زاویه حسن خان این شهرستان افزود: بازسازی واقعه غدیر خم همزمان با صبح عید سعید غدیر خم در زاویه حسن خان برگزار می شود.

انتهای پیام/