ابراهیم اصغرنژاد معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خوی صبح امروز چهارشنبه ۱۳ آذردر گفتگو با آذرباخیش گفت: عملیات شستشو و گندزدایی مخازن ذخیره آب شهرستان خوی انجام شد.

ابراهیم اصغرنژاد افزود: شهرهای خوی ، فیرورق ،ایواوغلی و قطور  دارای ۹ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۳۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب است که آب شرب مورد نیاز شهروندان را تامین می کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری بهداشتی و شستشوی مخازن ذخیره آب، اظهار کرد: ۳۱ هزار متر مکعب از این مخازن نگهداری آب شرب در شهر خوی و ۵ هزار و ۳۵۰ مترمکعب نیز در شهرهای فیرورق ،ایواوغلی و قطور واقع شده است.

وی بیان داشت: شستشوی مخازن با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی آب برای توزیع به شهروندان صورت گرفت و بر اساس برنامه زمان بندی شده مبنی بر توزیع آب سالم مطابق با استاندارد های جهانی بهداشت آب، تمام مراحل شستشو تحت نظارت دفتر کنترل کیفی و بهداشت آب و فاصلاب انجام شد.

اصغرنژاد اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۶۲ کیلومتر  از شبکه توزیع آب شرکت خوی در سال جاری شستشو شد که این امر بیانگر عملکرد مطلوب شرکت آب و فاضلاب در این خصوص است.

اصغرنژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بخش کنترل کیفی این شرکت ۱۷ هزار و ۱۴۷مورد کلرسنجی روزانه انجام داده است.

به گفته وی، مخازن تامین آب این شهرها به صورت دوقلو بتنی ساخته شده اند لذا شستشو و گندزدایی این مخازن بدون هیچگونه مواجه با قطعی آب انجام می شود.

انتهای پیام/