به گزارش آذرباخیش امروز محمد مهدی شهریاری در بازدید از مناطق زلزله زده قطور خوی نخستین واحد مسکونی بازسازی شده را افتتاح کرد و تاکید کرد: اگر چه اقدامات خوبی انجام گرفته اما به هیچ وجه رضایت بخش نیست و گلایه های مردم در خصوص تعلل در روند ساخت واحدهای مسکونی درست است.

او با بیان دستورات ویژه برای مناطق زلزله زده قطور خوی، اظهار کرد: آزاد سازی حساب های بانکی خسارت بیمه اماکن روستایی، پرداخت وام ۳ میلیون تومانی کمک معیشتی برای همه مشمولین، تعیین تکلیف اماکن روستایی زلزله زده احداث شده در خارج از محدوده برای دریافت سریع خدمات حمایتی باید انجام بگیرد.

شهریاری ادامه داد: استقرار ملزومات احداث واحدهای مسکونی و سیستم بانکی در مناطق زلزله زده، لزوم شناسایی و حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست  وسرعت بخشی به احداث واحدهای مسکونی تخریب شده هم باید حتما لحاظ شود.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز نارضایتی از روند احداث واحدهای مسکونی برای زلزله زدگان قطور در بازدیدی ۵ ساعته از این مناطق ضمن شنیدن درخواست ها و دغدغه های مردم زلزله زده گفت: با وجود تلاشهای انجام گرفته ولی عواملی چون کرونا و تعلل برخی دستگاه های اجرائی از جمله شرکت بیمه، روند بازسازی مناطق زلزله زده مطابق برنامه ریزی ها به پیش نمی رود.

او با انتقاد از کوتاهی شرکت بیمه در انجام تعهدات مورد توافق تصریح کرد: انتظار داریم شرکت بیمه در اجرای تعهدات خود و پرداخت خسارت درست و کامل به واحدهای مسکونی زلزله زده اهتمام جدی داشته باشد در غیر اینصورت به محاکم قضایی شکایت خواهیم کرد.

استاندار با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده به اندازه کافی دچار سختی و مشکل شده اند، بیان کرد: این وظیفه دستگاههای اجرایی مسئول است که دسترسی مردم به ملزومات ساخت واحدهای مسکونی را تسهیل نمایند.

شهریاری به بنیاد مسکن و فرمانداری خوی دستور داد تا هر چه سریعتر در خصوص سرعت بخشی به روند احداث و هماهنگی های بانکی برای پرداخت تسهیلات بازسازی و معیشتی اقدام نمایند.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید نخستین واحد مسکونی بازسازی منطقه زلزله زده قطور خوی با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

انتهای پیام/