به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش  کارخانه نساجی خوی در سال ۱۳۶۳ شرکت سهامی خاص با سرمایه گزاری بانک صنعت و معدن بمنظور تولید سالانه ۴۳۰۰ تن نخ , ۱۰ میلیون متر پارچه و اشتغال حدود یک هزار نفر احداث و به مرحله بهره برداری رسید.

این کارخانه در سال ۱۳۷۳ تولید آزمایشی خود را با ظــرفیت کامل تولید با بهترین ماشین آلات مدرن و تجهیزات ریسندگی و بافندگی آغاز نمود.

نساجی خوی ضمن پوشش هشتاد درصد پارچه جین مورد نیاز کشور بهترین نوع از محصول تولید پارچه خود را نیز به خارج از کشورصادر می کند و از این طریق سود فراوانی برای کشور به ارمغان می آورد .

هم اکنون نساجی خوی با تعداد ۷۰۰ نفر کارگر بصورت مستقیم به تولید خود ادامه می دهد و اما این کارخانه همانند دیگر بخشهای تولیدی در کشور نیاز به توسعه و سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد که امر حیاتی حمایت از بخش تولید با توجه به نیاز موکد و تاکید مقام معظم رهبری در سال جهش تولید به حمایت از تولید داخل نیازمند رفع موانع تولید از سر راه بخشهای تولیدی می باشد.

طبق این گزارش و بازدید از نساجی خوی این کارخانه برای تکمیل ظرفیت در واحد ریسندگی با تولید ۴۰ تن انواع نخ رینگ و در واحد بافندگی تولید روزانه ۶۰۰ هزار متر انواع پارچه نیازمندی خود را به ۵ مگاوات برق از شرکت برق منطقه ای درخواست نموده است که متاسفانه شرکت برق منطقه ای واگذاری برق را منوط به پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد ریال معادل ۴ میلیارد تومان توسط نساجی خوی شده است.

باید گفت حمایت از این ظرفیت ایجاد شده در کارخانه نساجی خود موجب اشتغال پایدار و جذب نیروهای جدید را در پی خواهد داشت و باید این مساله سریعا توسط نهادهای مربوطه حل و رسیدگی گردد تا با رفع موانع و تامین برق مورد نیاز این واحد تولیدی ظرفیت تولیدی, سودآوری و اشتغال در شهرستان و به تبع آن در کشور را افزایش و چندین برابر کرد.

انتهای پیام/