به گزارش آذرباخیش رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی صبح  امروز پنجشنبه ۵ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت : تسریع به روند رسیدگی به پرونده های قضایی یکی از اولویت های مهم قوه قضاییه می باشد که با توجه به کسرت پرونده های ورودی قضایی  ۲۰ الی ۲۵ درصد پرونده ها به حوزه املاک اختصاص دارد که انعقاد عقد قولنامه که از نظر قانون بصورت غیر رسمی صورت می گیرد از دلایل ازدیاد پروندهای املاک می باشد.

رئیس دادگستری شهرستان خوی با اشاره به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری و لزوم برخورد با قاچاق و تقویت زیر ساختهای توسعه کشور افزود: گردش مالی ناشی از قاچاق کالا و ارز در کشور به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسیده است  که واردات بی رویه کالا به کشور از موانع رونق تولید و جهش تولید خواهد بود و مسلما تولید را مختل و مسئله کسب و کار را دچار اخلال می کند و حتما واردات بی رویه و قاچاق کالا جهش تولید و رونق تولید را دچار وقفه خواهد کرد.

این مقام مسئول به افتتاح ساختمان دادگاه عمومی بخش فیرورق اشاره کرد و افزود: به دنبال افزایش دادگاها مستقل در ۵ بخش شهرستان هستیم که تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و سهولت کار را بدنبال خواهد داشت.

حسن ابراهیمی در ادامه به زمین‌خواری و حفظ اراضی ملی اشاره کرد و گفت : در راستای پیشگیری از زمین خوارای یک شورای مستقل ویژه زمین خواری تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: قوه قضائیه با تمام قدرت به فساد ستیزی اقدام کرده در این راستا با شناسایی و دستگیری باند ۲۵ نفره متخلف متشکل از وکلا و کارمندان در سیتم قضایی این شهرستان میباشد که تخلفات آنان محرز و محکومیت آنها تایید گردیده است.

رئیس دادگستری خوی در پایان گفت : دست تمامی دلالان و مفسدان اقتصادی که منجر به اختلال در توسعه اقتصادی می شوند را قطع خواهیم کرد.

وی همچنین ازکاهش جرایم خشن در سال جدید خبرداد.

انتهای پیام/