به گزارش آذرباخیش نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در بازدید معاون بهداشت، درمان و علوم پزشکی از بیمارستان آیت اله خویی اظهارداشت: آنچه باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان خوی شده، علاوه بر جهش این ویروس، ضعف در مدیریت اولیه این بیماری و ناقص بودن زیرساختهای لازم در بیمارستانهای جدید الاحداث بخصوص در بیمارستان آیت اله خویی بوده است.

دکتر عادل نجف زاده گفت: وقتی بیمارستانی بدون داشتن زیرساخت های لازم مثل آزمایشگاه مجهز، سی تی اسکن و سایر دستگاههای لازم پزشکی و همچنین ساختمان نیمه تمام به زور افتتاح می شود، علیرغم تمام تلاشهای کادر درمانی که از همه شان تشکر می کنم، در بسیاری از موارد کم می آورد.

وی اضافه نمود: وقتی بیماری آن هم مبتلا به ویروس کرونا از یک بیمارستان فقط برای انجام سی تی اسکن به بیمارستانی دیگر اعزام و دوباره برگردانده می شود، طبیعی است که در روحیه او اثر منفی بگذارد و درمانش را با مشکل مواجه سازد.

نماینده خوی و چایپاره با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های پزشکی در شهرستان خوی اظهار داشت: شهرستان خوی از نظر پزشکان متخصص و فوق متخصص که در شهرستانهای بزرگ کشور و یا در همین شهرستان مشغول کار هستند، هیچ کمبودی ندارد و استحقاق و ظرفیت آن را دارد که دارای دانشگاه مستقل علوم پزشکی شود و اگر مجوزهای لازم صادر گردد، همه مردم متفق و متحد در ساخت و تجهیز و راه اندازی آن کمک خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه ۴۰ درصد از بیمارستان بزرگ آیت اله خویی توسط هیات امنا و خیرین شهرستان خوی ساخته شده است، گفت: مردم خوی نشان داده اند که در کارهای خیر بخصوص احداث بیمارستان و دانشگاه و مدرسه و … همیشه پیشقدم و سرآمد هستند.

نجف زاده همچنین گفت: مردم مشکلات اقتصادی معیشتی دارند و نمی توان آنها را برای مدت طولانی مجبور به خانه نشینی کرد، بنابراین باید به مردم آگاهی های لازم داده شود تا در ترددها و حضور در مجامع عمومی از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره با تاکید مجدد بر راه اندازی سی تی اسکن و آزمایشگاه در بیمارستان آیت اله خویی اظهار داشت: از پزشکان و کادردرمانی و پرستاران بخاطر تلاش های ایثارگونه شانه تشکر می کنم و اما تاکید می نمایم که باید هر چه زودتر دستگاه سی تی اسکن و همچنین آزمایشگاه مجهز در بیمارستان آیت اله خویی راه اندازی شود تا در درمان بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماری ها تسریع گردد.

انتهای پیام/