معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت بهداشت عصر امروز پنجشنبه ۱۲ تیر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آذرباخیش  با اعلام اینکه بیمارستانهای خوی همچنان با تمام امکانات به درمان بیماران و پاسخ به مراجعان خواهند پرداخت، افزود: اختصاص بیمارستان آیت اله خویی به ویزیت، درمان و بستری کردن بیماران کرونایی به این سبب انجام گرفت که هم کادر درمان آنها به سهولت انجام شود و هم سایر بیمارستانهای خوی بتوانند به مراجعان و کسانی که بیماری های غیر از کرونا دارند، خدمات پزشکی ارایه دهند و به کار درمان و معالجه آنها بپردازند.

مهندس طاهر موهبتی اضافه نمود:بیمارستان آیت اله خویی برای ارایه خدمات بهتر به بیماران کرونایی تجهیز شده و امکانات کافی و پیشرفته در آن برای معالجه این بیماران موجود است.

وی با اعلام اینکه بزودی دستگاه سی تی اسکن و آزمایشگاه مجهز بیمارستان آیت اله خویی هم راه اندازی می شود، گفت:با پیگیری های مستمر دکتر عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره و مسئولان شهرستانی با کمک های خیرین دستگاه سی تی اسکن قوی و دستگاه آزمایش مولکولی برای آزمایش صحیح افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ایت اله خویی شهرستان خوی راه اندازی می شود تا بیماران کرونایی جهت انجام آزمایش و یا سی تی اسکن به بیمارستانهای دیگر اعزام نشوند.

وی همچنین دانش پزشکی در این شهرستان را بسیار خوب و مطلوب خواند و اضافه نمود: شهرستان خوی پزشکان و متخصصان بسیار قوی پرورش داده که هم در این شهرستان و هم در بیمارستانهای بزرگ کشور به ارایه خدمات پزشکی و درمانی مشغول هستند و جا دارد همین جا از تلاش های ایثارگونه تمام پزشکان و پرستاران و کادر درمانی سراسر کشور بخصوص پزشکان و پرستاران و کادر درمانی شهرستان خوی تقدیر و تشکر نمایم.

وی در مورد شیوع دوباره ویروس کرونا با تاکید بر نقش مردم در پیشگیری از ابتلا به این بیماری اظهار داشت: تا زمانیکه واکسن و یا داروی علاج قطعی این بیماری تهیه نشده باید تمام توان خود را برای پیشگیری از ابتلا انجام دهیم. ما علیرغم اینکه در این مدت چند ماه بصورت شبانه روزی کار می کنیم. خسته نمی شویم و حق خسته شدن هم نداریم و مردم ما نیز همراهی و همگامی می کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی با مسوولان همراهی می نمایند. در شهرستان خوی نیز اکثر مردم آگاه آن بخصوص در روزهای اخیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت می کنند و من به نوبه خود از مردم خوی، از رسانه ها و خبرنگاران خوی که در آگاه سازی مردم نقش اساسی دارند و از کلیه ارگانها و نهادها و اداراتی که به اگاه سازی مردم در این شهرستان همت کرده اند، صمیمانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه مردم فهیم خوی به مناسبت های مختلف از تلاش های پزشکان و پرستاران و کادر درمانی تشکر کرده و می کنند و این نشانه قدردان بودن این مردم فهیم است، افزود: بهترین راه برای قدرانی از پزشکان و کادر درمانی این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آمار ابتلا به بیماری کرونا را پایین بیاوریم تا کادر درمانی نیز دپار خستگی مفرط نشوند و به بهترین وجه به درمان بیماران بپردازند.

موهبتی بهترین کمک برای درمان بیماران کرونایی و سایر بیماران را داشتن روحیه قوی و با نشاط اعلام کرد و گفت: از شما خبرنگاران و خانواده های بیماران می خواهم به بیماران بخصوص به بیماران کرونایی روحیه بدهند و فضای بانشاط برای آنها ایجاد کنند تا درمان، معالجه و بهبود آنها سریعتر و بهتر انجام شود.

معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت بهداشت ، سفر معاون وزارت بهداشت و درمان را در راستای پیگیریهای نماینده مردم خوی و چایپاره خواند و تاکید کرد : با همت مسولان شهرستانی و استانی با اتخاذ تدابیر و سیاستهای پزشکی و درمانی و رعایت موارد پزشکی توسط مردم بزودی شاهد قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس کرونا در خوی و سایر شهرهای کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/