به گزارش آذرباخیش: فاطمه مقدم در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی با اشاره به وضعیت قرمز در خوی اظهار کرد : تاکنون تست کرونای ۲۷۹۴ نفر در خوی مثبت اعلام شده و تعداد ۱۰۸ نفر نیز فوت نموده اند .

وی با بیان اینکه ۶۸۹ نفر بستری و بقیه بصورت سرپایی و قرنطینه خانگی مراحل درمان را سپری کرده اند تصریح کرد : ۹۲ درصد فوت شوندگان دارای بیماری زمینه ای بوده و ۸ درصد بقیه بیماری زمینه ای نداشتند .

مقدم با اشاره به کشندگی و چموشی ویروس کرونا اظهار کرد : متاسفانه شاهد ابتلا کودکان و سنین پایین جامعه به ویروس هستیم و باید مردم بیش از پیش پروتکل ها بهداشتی را رعایت نموده تا از ابتلا به آن پیشگیری کنند .

رییس دانشکده پزشکی خوی همچنین از پلمپ ۳۰۱ واحد صنفی متخلف خبرداد و گفت : این واحد بخاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمپ شده و ۱۲۶نفر پرونده شان به مراجع قضایی ارسال شده است .

وی در خصوص گله مندی رسانه ها و خبرنگاران از دعوت نکردن رسانه ها و اطلاع رسانی کافی به مردم تصریح کرد : انتقاد بجایی است از این به بعد سعی می شود این ارتباط بیشتر و بهتر باشد .

مقدم از تمامی رسانه ها و دلسوزان شهرستان دعوت کرد در زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی جامعه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و درمان را یاری کنند .

دکتر ذوغالچی رئیس آزمایشگاه دانش نیز در جلسه با بیان اینکه در حال راه اندازی آزمایشگاه و کیت های تست کرونا در بیمارستان آیت الله خویی هستیم اظهار کرد : با راه اندازی این مجموعه شاهد سرعت دهی در تشخیص بیماران کرونایی خواهیم بود .

وی در پاسخ به سوال مجهز بودن بیمارستان های تبریز از بیمارستان های خوی تصریح کرد : تبریز در بخش بیمارستانی سرآمد و بسیار مجهز است در حالیکه خوی هنوز در اول راه است و این دو شهر به هیچ وجه از نظر امکانات قابل مقایسه نیستند .

مسئولین حاضر دراین نشست همچنین در پاسخ به اینکه گفته شده شهرستان بخاطر جلگه ای بودن مستعد شیوع کرونا است تصریح کردند : این مطلب هیچ پایه علمی ندارد و مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنند .

انتهای پیام/