دانشجویان، زنان خانه دار، کارگران ساختمانی، کارگران قالی باف و زنبورداران هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند

رئیس تامین اجتماعی شعبه خوی صبح امروز شنبه ۲۸ تیر در گفتگو با آذرباحیش با اعلام خبر فوق گفت: درشهرستان خوی تعداد ۱۲۰ هزار نفر به عنوان بیمه شده اصلی یا افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از هشت هزار نفر بازنشسته یا از کار افتاده و یا خانواده افراد فوتی مستمری ماهانه دریافت می کنند.

محمد امین دیباج افزود:در شهرستان خوی ۴ هزار کارگاه و شرکت پیمانکاری فعال هستند که کارگران آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کارهای ماست، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از منویات مقام معظم رهبری همچون سالهای گذشته در کنار جامعه تولید و کارفرما خواهد بود.

وی با تبریک روز تامین اجتماعی به کارگران تحت پوشش و کارکنان این سازمان با اشاره به خدمات جدید این سازمان در شهرستان خوی گفت: از سال ۹۸ امکان تحت پوشش بیمه قرار دادن دانشجویان و زنان خانه دار که فاثد شغل و دستمزد هستند، فراهم آمده و ما داوطلبان این اقشار را تحت پوشش قرار داده ایم.

وی همچنین به بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان نیز اشاره کرد و افزود: کارگران ساختمانی در حین کار بیمه می شوند و با توجه به اینکه بیمه قالیبافان سهمیه ای می باشد، تعداد دوهزارو ۸۰۸ نفر قالیباف در شهرستان خوی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند. اما با توجه به اینکه شهرستان خوی یکی از قطب های اصلی قالی بافی در استان بشمار می رود و افراد زیادی در کارگاههای قالیبافی مشغول کار هستند، با افزایش سهمیه ما می توانیم تعداد بیشتری از کارگران قالیباف را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین در این شهرستان ۱۶۰ نفر از زنبورداران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

دیباج با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در شرایط کرونایی برخی اقدامات اساسی برای حفظ سلامتی ارباب رجوع، افراد تحت پوشش و کارکنان خود انجام داده است، اضافه نمود: بدنبال شیوع بیماری واگیر کرونا، سازمان تامین اجتماعی کشور در راستای حفظ سلامتی ارباب رجوع و افراد تحت پوشش و کارکنان خود وپیشگیری از شیوع این بیماری اقداماتی برای ایجاد بستر های خدمات غیر حضوری انجام داده ، از جمله ثبت درخواست بازنشستگی، ارایه پرینت سوابق، ضمانت های بانکی، صدور دفترچه درمانی، حدف فیزیکی تمدید اعتبار دفترجه ها و درخواست انجام بازرسی و اعتراض به بازرسی های انجام شده هم اکنون در این سازمان بصورت غیر حضوری و رایانه ای انجام می شود و دیگر نیازی به حضور مردم برای انجام این کارها در شعبات تامین اجتماعی نیست.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در شعبه خوی برای حفظ سلامت کارکنان و مراجعین گفت: رعایت کلیه پروتکل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا ازجمله دورکاری کارکنان، توزیع ماسک و دستکش بین همکاران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن و الزام به استفاده از ماسک در هنگام مراجعه به تامین اجتماعی ارباب رجوع و ترغیب برای اسفتاده از خدمات غیر حضوری در این شعبه با جدیت دنبال می شود.

رئیس تامین اجتماعی شعبه خوی تصریح کرد: برای رفاه افراد تحت پوشش دو دفتر کارگزاری رسمی نیز در دو نقطه شهر در سالهای ۹۴ و ۹۸ راه اندازی شده اند که با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان خوی خدمات ارایه می کنند.

انتهای پیام/