به گزارش آذرباخیش ؛ با شیوع و پیدایش پدیده ای به نام ویروس کرونا یا کویید ۱۹ اقتصاد کشور ایران نیز همراه با اقتصاد جهانی با رکود عجیبی مواجه شد .

کسب و کارهایی که در سایه این ویروس عجیب و بطور شگفت انگیزی هوشمند دچار ورشکستگی شدند و بسیاری از کسب و کارهارا نیز رو به تعطیلی کشاند و مردم و دولت را متحمل هزینه های گزافی نمود.

مردمانی که در جامعه اجتماعی زندگی می کردند یکباره با قرنطینه مجبور به زندگی فردی با عادتهای ناسازگار با فرهنگمان شدند ، بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم و در اوج غریبانگی و مظلومانه به خاک سپردیم.

بسیاری از مردم برای تامین مایحتاج خود با قیمتهای سربه فلک کشده بازار با اقتصادی ناپایدار و عجین شده به نفت به مشگل اساسی برخوردند.

ویروس کرونا از کالاهای اساسی زندگی مردم گرفته تا صادرات و واردات کشور را به یکباره تاخت و چالشی جدی برای همگان شد.

پیدایش سوجویان و ضعف مدیریت اقتصاد کشور از یک سو و عدم توزیع نامناسب اقلام بهداشتی در روزهای کرونایی از سوی دیگر مردم را در تهه این اقلام با مشگل جدی مواجه کرد.

گروههای جهادی  و مردمی با بکار آمدن روی صحنه و با راه اندازی کارگاههای تولیدی ماسک و سایر اقلام بهداشتی به یاری مردم شتافتند و توانستند آلام مردم را تا حدی تسکین دهند.

نقش بانوان جهادگری که خودجوش و بصورت شبانه  بدون حمایت مالی و معنوی از سوی دولت بسیاز حاز اهمیت بود ، یکی از این کارگاهها کارگاه تولیدی ماسک ریحانه بهشتی که توسط ۱۲ بانوی جهادگر در شهرستان خوی راه اندازی شد که  پا به پای مدافعان سلامت در سنگر خدمت مشغول خدمت رسانی به قشر محروم و کم درآمد جامعه شدند.

خانم صادق زاده مدیر این گروه جهادی در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما از روحیه بالای جهادی بانوان گفت و افزود : همچنان که در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس مادرانی که در پشت سنگر اسلام برای عزت و شرافت کشور خود همپای مردانشان توانستند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند این بار در عرصه سلامت لباس رزم مدافعان خدمت را برتن کردند و توانستند با تکیه بر اسلحه ایمان و توکل برخدا با تولید روزانه ۸۰۰ عدد ماسک  و روانه آن در بازار خوی به جنگ تمام عیار با کرونا بپردازند .

خانم صادق زاده در پایان خدمات گروه جهادی را تنها به تولید ماسک ختم ندانست و افزود : با فروش ماسک و کسب سود حاصله از آن طبق فرامین رهبری به یاری اقشار کم درآمد در قالب کمک مومنانه شتافتیم و توانستیم با تهیه روزانه ۲۰۰ بسته کمک معیشتی را در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان خوی توزیع نماییم و برگ زرینی دیگر از نوع جهاد در سنگر سلامت را در کارنامه بانوان جهادگر این شهرستان به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/