همزمان با فرار رسیدن ماه محرم ، ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مردم شهرستان خوی با حال و هوایی متفاوت به استقبال ماه محرم رفتند.

به گزارش آذرباخیش ماه محرم امسال مصادف با شیوع ویروس منحوسی شد که همه دنیار را بنوعی دچار دگرگونی کرد و زندگی جدید با اداب و معاشرت متفاوتی را برای انسانها رقم زد.

ماه محرم امسال نیز از این قاعده مستثنی نماند و ستاد پیشگیری از کرونا ویروس برای برپایی مجالس عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) شرایطی را اتخاذ نمود که همه هیئات مذهبی ملزم به رعایت آنها شدند.

برپایی مجالس عزاداری در محوطه باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و الزام به زدن ماسک از شرایطی بود که باید همه به آن التزام داشته باشند.

ستاد پیشگیری از کرونا ویروس شهرستان خوی نیز با تمهیدات ویژه ازجمله با بلوک بندی محوطه های باز شهرستان اعم از پارکها ، پارکینگهای شهری و …با تعیین زمانبندی خاص همراه با مردم دارالمومنین با تاثی از شرایط جدید به استقبال ماه محرم الحرام رفتند.

هیئات مذهبی نیز با اجرای پروتکل های بهداشتی و با تجربه ای متفاوت و با آیین خاص شرایط فعلی به عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

انتهای پیام/