رئیس اداره انتقال خون شهرستان خوی صبح امروز ۳ شهریور در گفتگو با آذرباخیش گفت : اهدا خون با پیدایش ویروس کرونا مشکلات عدیده ای برای اهدا کنندگان بوجود آورده است که آن هم نشان از عدم آگاهی کافی و ترس از مبتلا شدن به این ویروس است که متاسفانه شاهد کاهش چشمگیر امار اهدا کنندگان در ماه‌های اخیر شده ایم.

قربان فتح الله زاده گفت : در ایام ماه محرم اداره انتقال خون شهرستان طبق رسم سالهای گذشته هر روز منتظر اهدا کنندگان حسینی می باشد.

وی همچنین از اجرای پویش نذر خون در ماه محرم خبرداد و افزود ؛ این سنت حسنه هر ساله با فرارسیدن ماه محرم آغاز می شود و تا روز اربعین حسینی ادامه دارد و هرساله شاهد حضور چشمگیر شهروندان در این پویش مردمی می باشیم.

فتح الله زاده در ادامه با اشاره به گروههای خونی مورد نیاز برای تامین مراکز درمانی گفت؛ گروه خونی o+ بیشترین گروه خونی مورد نیاز شهرستان می باشد و این نیاز به خرد جمعی و تشویق هرچه بیشتر مردم برای اهدا خون می باشد.

رئیس اداره انتقال خون خوی اظهارداشت :کم بود محیط فیزیکی این اداره از عمده مشکلات اساسی و مطالبه چندین ساله شهرستان می باشد که متاسفانه درگیر پیچ و خم بروکراسی شده است و نیازمند توجه ویژه مسوولین در شهرستان خوی می‌باشد

فتح الله زاده با اعلام اینکه؛ فرآورده‌های خونی CP، RBC و FFP از مهمترین فرآورده های تولید شده در این پایگاه می‌باشد، تصریح کرد : پایگاه انتقال خون خوی تنها پایگاه در کل استان آذربایجان غربی می‌باشد که فراورده خونی CP در این مرکز تولید و در اختیار بیماران هموفیلی در سراسر استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/