به گزارش آذرباخیش رضا جعفرپور سرپرست تولیت شمس تبریزی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر خوی که بخشی از آن برای بررسی برنامه‌های تولیت شمس تبریزی در سال ۹۹ اختصاص یافته بود گفت : ششمین همایش بین‌المللی‌شمس و مولانا روزهای هفتم و هشتم مهرماه به صورت حضوری و مجازی و با رعایت‌ پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد .

وی در تشریح برنامه‌های این رویداد علمی گفت : ۷ مهرماه که مصادف با روز بزرگداشت عارف بزرگ شمس تبریزی است آیین بزرگداشت با حضور جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان و اساتید شمس پژوه و مولوی شناس حداکثر به مدت ۲ ساعت در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار می شود که برنامه‌های آن متعاقبا اعلام خواهد شد .

وی افزود : در روزهای ۷و۸ و احتمالا ۹مهرماه با همکاری کمسیون ملی یونسکو ،پژوهشگاه علون انسانی و مطالعات فرهنگی ،موسسه حکمت و فلسفه ایران و انجمن عرفان اسلامی‌ایران سخنرانان همایش در موضوعات همایش مطالب خود را به صورت برخط در بستر فضای مجازی بیان و مقالات برگزیده نیز ارائه خواهد شد .

جعفرپور گفت : ۵۶ مقاله و متن سخنرانی علمی و پژوهشی با محوریت شمس تبریزی به دبیر خانه همایش ارسال شده است که نتایج داوری مقالات به زودی در سایت همایش منتشر خواهد شد .

سرپرست تولیت شمس تبریزی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سومین جشنواره ملی شمس و مولانا گفت : ۲۶۳ اثر موسیقی سنتی و ایرانی با اشعار مولانا و دیگر شاعران عرفانی از ۲۴ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که با بررسی های اولیه ۸۶ اثر مطابق با اهداف و اصول جشنواره شناخته شد که برای انتخاب ۱۲ اثر برای اجرا درآرامگاه شمس تبریزی در خوی تحویل داوران جشنواره خواهد شد که به دلیل شرایط کرونایی کشور هنوز این مهم محقق نشده است .

وی گفت براساس برنامه ریزی ها مقرر بود جشنواره سوم شمس و مولانا در مرداد برگزار شود که شرایط حساس کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را به تاخیر انداخته است .

سرپرست تولیت شمس تبریزی ادامه داد: آماده سازی نسخه دیجیتال و چاپ کتاب های مجموعه مقالات همایشهای سال ۹۸و ۹۷ در ۵ جلد ،کتاب دو سالانه جشنواره شمس و مولانا و تولید بسته‌های چند رسانه‌ای و پخش زنده برنامه شبهای شمس را در بستر فضای مجازی از مهمترین برنامه‌های این موسسه درسال جاری است .

وی در بخش دیگری از جلسه شورای اسلامی شهر که به بررسی وضعیت ساماندهی آرامگاه شمس تبریزی اختصاص داشت گفت : برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی تولیت شمس تبریزی هیچگونه دخالتی در انجام عملیات عمرانی این مجموعه ندارد و براساس قانون این وظیفه بر عهده میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است که در این خصوص تولیت شمس تبریزی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره با تمام توان هر گونه وظیفه محوله که نوعا از جنس پیگیری بوده است به خوبی انجام داده است .

انتهای پیام/