به گزارش آذرباخیش «حسن ابراهیمی» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این قتل که از جمله قتل های غیر عمد بود و متهم با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان از قصاص مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس دادگستری شهرستان خوی افزود: در اوایل سال ۹۸ یک فقره قتل غیر عمد درخوی به وقوع پیوست که پس از شکایت اولیای دم مقتوله و انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرای عمومی و انقلاب و صدور حکم قصاص نفس توسط محاکم قضایی شهرستان، حکم صادره در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه اولیای ‌دم از قصاص قاتل پس از ۲ سال گذشتند، تصریح کرد: این سومین پرونده قتل غیر عمد است که با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف خوی منجر به صلح و سازش می شود.

این مسئول اظهار داشت: جایگاه گذشت همواره در آموزه های دین اسلام و سفارش پیامبر اعظم و ائمه اطهار(ع) مورد تاکید بوده است که هیچ لذتی بالاتر از بخشش نیست.

 ابراهیمی ادامه داد: با وساطت مسئولین قضایی، ریش‌سفیدان و سایر افراد خیر و نیک اندیش منطقه ، اولیای‌ دم مقتول به حرمت ماه محرم حسینی در (۱۹ شهریور) امسال نسبت به قاتل اعلام رضایت و بخشش کردند.

رئیس دادگستری شهرستان خوی ادامه داد: دین اسلام دین دوستی، محبت و بخشش است و بدون شک احساس خوبی بعد از اینکه کینه و کدورت های چندین سال را کنار گذاشته و طعم شیرین بخشش را به چشیدیم در نهادمان بوجود خواهد آمد که امیدواریم که این ایثار و فداکاری عمر دوباره برای جبران مافات به قاتل ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: در قتل های غیر عمد همیشه پشیمانی و احساس گناه سنگینی از طرف قاتل احساس می شود چرا که این اتفاق فقط در چند ثانیه عصبانیت رخ می‌دهد که متاسفانه در بعضی مواقع قابل جبران نیست.

 این مسئول تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۳هزار پرونده توسط شورای حل اختلاف در حوزه قضایی خود رسیدگی و بیش از ۲۲ درصد آنها با صلح و سازش حل و فصل شده اند.

پایان پیام/