به گزارش آذرباخیش سرتیپ دوم پاسدار محمد باقر علایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس یادآور ایستادگی ملت ایران انقلابی در مقابل استکبار جهانی است ، شکوفایی استعدادها ، اتکا به نیروی جوان و انقلابی ، شناخت ظرفیتها و بکارگیری آنها در تمامی زمینه ها ، ایستادگی در برابر ظلم ، ایثار و مقاومت از مهمترین درسهای دفاع مقدس برای ما بود.
فرمانده سپاه خوی گفت : بیش از ۲۲۰ برنامه در قالب ۴۵ عنوان برگزار خواهد شد که تجلیل از خانواده های شهدا و رزمندگان ، غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آنها ، رژه خودرویی در سطح شهر ، افتتاح و کلنگ زنی طرح های محرومیت زدایی و اعزام واحد های خدماتی و درمانی به مناطق محروم از برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس می باشد.
وی با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس تشریح کرد: فضاسازی و نصب بنر در شهر و آذین بندی سر درب حوزه‌ها، پایگاه‌های بسیج و مسجدها، فرستادن پیامک روزشمار هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از شهدا به صورت پایگاه محور در محله‌ها با عنوان یک ضیافت عاشقی از جمله برنامه‌ها است.
وی افزود: روایتگری رزمندگان در سطح پایگاه‌ها، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس ، انتشار وصیت‌نامه شهدا در شبکه‌های اجتماعی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع گام دوم انقلاب در فضای مجازی، مسابقه‌های ورزشی، مراسم سوگواری به مناسبت محرم و صفر، تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس امسال به اجرا درمی‌آید.

علایی به دیدار مجازی رزمندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشکسوتان دفاع مقدس از مهمترین برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهد بود.

به گفته فرمانده سپاه خوی، برنامه های چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دلیل شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا با بسیج همه امکانات و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به کمک مردم و تلاش نیروهای بسیج با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/