به گزارش آذرباخیش سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در آیین آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، پیشنهاد طراحی یک بازی موبایلی و رایانه‌ای با عنوان «نجات جورج فلوید» را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه ۲ مهر) در ساختمان اقشار بسیج واقع در میدان سپاه آغاز به کار کرد.

مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در ابتدای این مراسم گفت: سردار نقدی بر فضای مجازی بسیج پدری می‌کنند و حدود سال ۹۰ که چنین ایده‌ای از سوی شما مطرح شد، حتی عده‌ای نیاز آن را درک نمی‌کردند.

وی افزود: برای استقلال سایبری ما و تحقق حاکمیت کامل آن، اراده ویژه‌ای وجود ندارد، به همین دلیل محکوم به شبکه‌سازی هستیم. همچنین ایجاد یک جریان مقاوم و مستحکم برای مقابله با عملیات روانی دشمن نیاز داریم، نهضت سواد رسانه‌ای هم دیگر نیاز امروز است. نهضت تولید محتوای بومی موضوع بعدی است و رویداد تولید محتوای بسیج در سال ۹۷ با حدود صد تیم برگزار شد که ۱۰ محصول آن راهی بازار شد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: سال ۹۸ این رویداد در سراسر کشور برگزار شد و ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی در آن شرکت کردند که بزرگترین رویداد تولید محتوای جهان بود. امروز ۱۱۸ تیم از آن ۵۰۰ تیم به مرحله نهایی راه یافته‌اند و محصولات برگزیده حمایت و روند تجاری سازی محصولاتشان طی خواهد شد.

بازی، نرم‌افزار و انیمیشن با سوژه‌ای که سردار نقدی اعلام می‌کنند و شرکت‌کنندگان از آن بی‌خبر هستند، طی ۴۸ ساعت به رقابت خواهند پرداخت.

* نبرد در فضای مجازی دفاع مقدسی دیگر است 

سردار نقدی در ادامه این مراسم اظهار داشت: تا ابد مدیون شهدا هستیم که هشت سال دفاع مقدس را آفریدند و از آنها برای پیروزی در جنگ تحمیلی امروز در فضای مجازی استمداد می‌طلبیم.

وی سپس به ضرورت توجه به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با ۲۳ هزار میلیارد بدهی خارجی، امروز آمریکا بزرگترین بدهی در عرصه بین‌الملل را دارد و به خامفروشی نفت و زغال سنگ روی آورده است و با زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی، صنایع فلزی را به داخل خاک خودش بازگردانده است.

پیشنهاد سردار نقدی

سردار نقدی گفت: امروز در داخل خود آمریکا مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و پرچمش را به آتش می‌کشند. سیاست داخلی آمریکا هم مانند عرصه بین‌الملل شکست خورده و شکاف میان مردمش روز به روز بیشتر می‌شود.

امروز تنها جایی که آمریکا تلاش دارد همه شکست‌هایش را جبران و به پیروزی تبدیل کند، فضای مجازی است. متأسفانه نمی‌دانم به چه دلیل مدیران اجرایی و گردانندگان صحنه فضای مجازی هم با ربات‌ها و کارهای فنی، یک جمعیت کوچک را با هشتگسازی بزرگ جلوه دهند. دست‌های جنگ روانی سیا و موصاد و اینتلیجنت سرویس پشت این قضایاست نه نظر مردم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ضمن تاکید دوباره بر اهمیت میدان نبرد فضای مجازی و خسته نشدن از مبارزه در این فضا، تصریح کرد نباید این میدان را خالی کنیم.

* پیشنهاد تولید بازی «نجات جورج فلوید»

سردار نقدی سپس به بیان سوژه‌های رقابتی این رویداد پرداخت و گفت: سوژه اول یک بازی موبایلی و رایانه‌ای است که «نجات جورج فلوید» نام دارد و باید به گونه‌ای طراحی شود که این شهروند سیاهپوست از دست پلیس آمریکا نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: در حوزه انیمیشن هم ورود اقوام و ملل اسلامی به بیت‌المقدس است و آن صحنه را با الهام از صحنه فتح مکه بسازید. به عنوان راهنمایی هم بگویم که در چنین سپاهی باید سردار قاآنی، سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه هستند. اگر خواستید ما را هم ترسیم کنید، چون چه ترسیم کنید چه نکنید ان‌شاءالله ما آنجا هستیم و در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند.

سردار نقدی درباره سومین سوژه تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: در حوزه نرم‌افزار هم طراحی نرم‌افزار دعا را پیشنهاد می‌کنم و دوست داشتم فرصت می‌کردم و خودم آن را می‌ساختم. ما برای تمام شئون زندگی دعا داریم و می‌توانیم با خدا صحبت کنیم، یک نرم‌افزاری می‌خواهیم که این خاصیت را داشته باشد که در هر مکان و زمانی، دعای مخصوص آن را پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/