به گزارش آذرباخیش حسین عباسی فرماندار ویژه شهرستان خوی در سی و هشتمین جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا که ظهر روز دوشنبه ۱۲ آبان با حضور اکثر اعضای این شورا در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی برگزار شد اظهار داشت : باتوجه به گزارش ارائه شده توسط دانشکده علوم پزشکی، نتایج حدود ۶۰ درصد از آزمایشات کرونا مثبت اعلام می‌گردد و ما اگر نتوانیم این وضعیت بحرانی را کنترل و مدیریت نماییم ، با فاجعه انسانی و جانسوز مواجه خواهیم شد.

وی با ابراز تاسف و تالم از جان باختن تعداد زیادی از هموطنان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد : مدیریت وضعیت حاد کنونی مستلزم همدلی و همراهی تمام مدیران و مسئولان دستگاه ها و همچنین تبعیت مردم عزیز از دستورالعمل های صادره از ستاد مبارزه با کرونا است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف و خطرآفرین برخی از دستگاه های اجرایی، دستور داد : دستگاه های اجرایی موظفند ۵۰ درصد از توان خود را صرف مبارزه با کرونا نمایند.

وی ادامه داد : طبق گزارشات واصله، برخی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا بسیار ضعیف عمل میکنند ، لذا تمام روسا و مدیران دستگاه ها بدانند؛ با مسئولی که در بحث کرونا قادر به مدیریت زیر مجموعه خود نباشد، به شدت برخورد و عزل خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان خوی با بیان اینکه باوجود وضعیت قرمز در این شهرستان کماکان بعضی از مشاغل خطر آفرین و همچنین برخی از مراسمات عروسی و یا مجالس ترحیم در حال برگزاری است، تصریح کرد : ضمن ابراز همدردی با آن بزرگواران و تاکید بر افزایش بازرسی ها از اماکن مختلف، برخلاف میل باطنی و به خاطر محافظت از جان همشهریان عزیز که هر روز چند نفر از عزیزانمان مقابل چشمانمان پرپر می‌شوند، ناگزیر هستیم با کسانی که بدون توجه به هشدارهای کرونایی، و صرفا به خاطر اغراض شخصی باعث به خطر افتان جان مردم می‌شوند با شدت و قاطعانه برخورد نماییم.

شایان ذکر است؛ اعمال محدودیت جدید بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از تاریخ ۱۴ آبان ماه(روز چهارشنبه) لغایت ۲۴ آبان، علاوه بر محدودیتهای شغلی گروه ۳و۴ محدودیتهای گروه ۲ نیز در شهرستان خوی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/امیر علی موسوی