حسن ترانه در گفتگو و با آذرباخیش اظهار داشت: امروزه رسانه ها به عنوان یکی از تاثیرگزارترین ابزارها در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می کنند، رسانه ها به تدریج در حال افزایش نفوذ خود بر سبک زندگی افراد، آگاهی از واقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و شکل دادن به ارزش های شخصی هستند.

وی افزود: سواد رسانه ای نیازمند آن است که از طریق فرهنگسازی عمومی به یک مطالبه جدی برای شهروندان جامعه تبدیل شده و به صورت یک جنبش پرانرژی دنبال شود.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی، عنوان کرد: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ با ظرفیت عظیم و بی پایان بسیج وارد عرصه سواد و فضای مجازی شد و در جهت بالابردن سطح سواد رسانه ای عموم مردم، استراتژی ها و برنامه های متنوعی را در جهت رسیدن به اهداف خود ترسیم کرده است.

وی همچنین بیان داشت: بعد از گذشت ۲ سال از شروع به کار این نهضت در سطح کشور، ۱۴۰۰ مدرس را تربیت کرده و این مدرسان ماموریت تشکیل و برگزاری کلاس ها و دوره ها را در سراسر ایران اسلامی بر عهده دارند.

ترانه خاطرنشان کرد: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی دارای کارنامه ای قابل قبول است و در شش ماهه اول رتبه هفدم را در سطح کشور کسب کرده است.

وی عملکرد نهضت سواد رسانه ای در شش ماه اول سال را از نظر کیفی مطلوب دانست و گفت: تربیت بیش از ۲۹ مدرس سواد رسانه ای، برگزاری ۱۴۳ کلاس حضوری با تعداد مخاطب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر و نیز اجرای کلاس های مجازی با تعداد مخاطب ۷۸۰ نفر و همچنین بیش از ۶۰ مورد تولید و محتوا از مهم ترین اقدامات نسرا در نیمه نخست سال بوده است.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی، در پایان ابراز داشت: برنامه ها و اهداف نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی با محوریت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزش تربیت مدرس، سازماندهی و آموزش مبانی سواد و آموزش نرم افزارهای کاربردی با موضوعات مبانی سواد رسانه، تفکر انتقادی، فرصت ها و آسیب های فضای مجازی، جنگ نرم، ضرورت ها و تاکتیک ها، تبلیغ در فضای مجازی، آداب مصرف رسانه ای و کارآفرینی و کسب و کار در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/