معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت خوی صبح امروز شنبه ۱۵ آذر در خصوص آثار محدودیت های اخیر به خبرنگار آذرباخیش گفت: محدودیت های کرونایی دو هفته ای در خوی و رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش بیماران مبتلا به ویروس کرونا را در پی داشت که خوشبختانه با خارج شدن این شهرستان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و ان شاءالله به همت مردم و مسئولین به وضعیت زرد خواهد رسید.

حسین سرشار با مثبت ارزیابی کردن روند سیر نزولی بیمارن کرونایی افزود : روزانه بیش از ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوی بستری می شد که خوشبختانه این عدد به نصف کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوی اظهار داشت : تعداد بیماران مبتلا به کویید ۱۹ نیز به ۲۲۵ بیمار رسیده است و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این رقم به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از روند اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز ابراز خرسندی کرد و عنوان داشت : با ایجاد پایگاههای سلامت با همکاری بسیج در مساجد شهرستان شهروندان بصورت رایگان غربالگری و تیم های جهادی و بهداشتی آزمایش‌هایی را از مردم به صورت رایگان انجام می‌دهند تا در صورت وجود علائم اولیه برای بررسی‌های بیشتر به بیمارستان جهت قرنطینه معرفی شوند.

حسین سرشار تصریح کرد : در این مراکز تجهیزاتی برای تب سنجی، سنجش فشار خون و دستگاه پالس اکسیمتر برای سنجش اکسیژن خون تعبیه شده است که با حضور کادر پزشکی از مراجعان به صورت رایگان تست‌هایی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/