به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در این مراسم رفع محرومیت در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا علاوه بر کمکهای مردمی که همواره خیرین در صحنه بودند باید مواردی همچون زمینه سازی برای تخصیص بودجه در دولت، رایزنی با مجلس جهت رفع مشکلات قانونی و تصویب قوانین لازم، اشتغالزایی با حضور صاحبنظران و تشکیل بانک اطلاعات باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه بر حفظ کرامت و ارزش های انسانی در کمک به نیازمندان تاکید و افزود: در آموزه های دینی همواره بدین منظور تاکید موکد شده است که هنگام رفع نیاز از نیازمندان و کمک به آنها حفظ کرامت آنها در اولویت قرار گیرد بنابراین لازم است از بیان اسامی و نشر عکس این عزیزان و یا هر گونه اقدامی که شأن آنها را خدشه دار کند جدا خودداری شود.

حجت الاسلام شکوری با تشریح اوضاع کنونی جامعه درضعیف شدن اقتصاد با شیوع ویروس کرونا و نیاز توجه خاص به اقشار کم درآمد اظهار داشت: با توجه به اوضاع کنونی و اعلام محدودیتها در اجرای کلاسهای درس بصورت حضوری و تدریس در فضای مجازی نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات از تحصیل محروم بماند.

وی افزود: مقابله با فقر و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و افزایش بار علمی و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه شاد از اهداف مهم خیرین می باشد.

لازم به ذکر است موسسه عترت بوتراب ۱۵۰۰ گوشی هوشمند تبلت و لب تاپ در کل استان آذربایجان غربی به دانش آموزان نیازمند اهدا کرده است که از این تعداد ۳۰۰ مورد به دانش آموزان خوی اختصاص یافت.

انتهای پیام/