به گزارش آذرباخیش به نقل از باشگاه خبرنگاران دقیقا ۳۶۵ روز قبل بود که در سیزدهمین روز از زمستان سال ۹۸ خبری تلخ همه دنیا را در شوک فرو برد؛ خبری که هنوز هم باور آن سخت است و طاقت‌فرسا؛ خبر این بود: در حمله موشک‌های لیزری بالگردهای ارتش تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد که در ساعت “۱:۲۰ بامداد انجام شد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و تنی چند از یارانشان به شهادت رسیدند؛ خبری که باعث شد سه روز عزای عمومی در کشور برقرار شود.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

نکته جالب در انجام این ترور این بود که همه سیاستمداران آمریکایی از رئیس سنا تا رئیس مجلس نمایندگان و کلا هر کسی که مسئولیتی داشت اعلام کردند که ترامپ بدون هماهنگی با آنها دستور این عملیات تروریستی را صادر کرده و به نوعی خود را کنار کشیدند؛‌ مثلا پنتاگون در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیرو‌های نظامی و منطقه‌ای را داشته است، این بهانه ها آورده می شد چون همه به این موضوع واقف بودند که ترامپ پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و خط قرمز محور مقاومت در منطقه را رد کرده است. آمریکایی ها باز هم نشان دادند که مرد جنگ رو در رو نیستند و فقط توانایی دارند از پشت بزنند.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

کابوس داعش

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود. هنگامی که خبر شهادت او در رسانه‌های اعلام شد شاید بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده است، او چهره درخشان و برجسته محور مقاومت به ویژه در دوران مبارزه با شجره خبیثه ملعونه داعش بود. این شهید بزرگوار توانست جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل دهد و به همین دلیل هم آمریکا و صهیونیست‌ها دست به این ترور وحشیانه زدند؛ زیرا هر چه نقش برای سوریه و عراق و لبنان و کل منطقه کشیده بودند؛ حاج قاسم ما پنبه کرده بود.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کمک سردار شهید حاج حسین همدانی با تشکیل نیروهایی مانند جنبش النجباء و کتائب حزب الله و همچنین حشدالشعبی در عراق و گروه هایی نظیر بسیج مردمی سوریه و اتحاد آنها با مدافعان حرم از ایران و تیپ فاطمیون و زینبیون در مقابل داعش ایستادگی کرد. حتی روزهایی که داعش به پشت دروازه های کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بود و هیچ کس فکر نمی کرد که دیگر امیدی به شکست داعش باشد؛ سردار سلیمانی به همراه مدافعان حرم ایستاد و مانع از گسترش و ظهور بیشتر داعش در منطقه غرب آسیا شد.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

وقتی وزیر خارجه آمریکا دوست دارد سردار سلیمانی را ببیند

روزی که حاج  قاسم در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات‌ملک کرمان به دنیا آمد، دونالد ترامپ ده‌ساله در نیویورک برای هم‌کلاسی‌هایش رجز می‌خواند و فکر نمی‌کرد ۶۰ سال بعد کودکی از قنات‌ملک مقابلش بایستد و روزگارش را سیاه کند. شاید جالب باشد بدانید حاج قاسم آنقدر دوست‌داشتنی بود که مقام معظم رهبری عبای نماز شب خود را دادند تا حاج‌قاسم را با آن دفن کنند. فرمانده کل قوا با آن عبا چهارده سال نماز شب خواندند. این دومین عبای شب ایشان بود که شهیدی با آن دفن می‌شد. اولین بار سر شهادت حاج احمد کاظمی این گونه دفن شد.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

دشمن شایسته لفظی است که «ژنرال پترائوس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا در مورد سرلشکر سلیمانی بکار می‌برد. باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول به وجود آمدن داعش بوده نیز در یکی از دیدارهایش با حیدرالعبادی نخست وزیر وقت عراق در سال  پیرامون سرلشکر سلیمانی گفت که او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم. جان کری وزیرخارجه سابق آمریکا هم در یکی از دیدارهایش با ظریف وزیرامورخارجه کشورمان، خطاب به او گفت که برای یکبارهم شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

او می‌خواهد شهید شود

در می ۲۰۱۷ اردیبهشت ۹۶ روزنامه لوموند فرانسه طی یک گزارشی در حالی که عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده بود، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و وی را «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامید. «او می‌خواهد شهید شود»؛ این عبارتی بود که در گزارش لوموند پیرامون «قاسم سلیمانی» به نقل از یک چهره رسانه‌ای داخل ایران آمد.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

وقتی عین‌الاسد شخم زده می‌شود

اما این پایان بازی کثیفی که یانکی‌ها شروع کرده بودند نبود. بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه بود که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد. شواهد و مستندات نشان می داد که موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام سپاه پاسداران از سمت کرمانشاه و لرستان به سوی پایگاه عین‌الاسد شلیک شده‌اند. به گفته برخی منابع منطقه‌ای، نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق نیز همزمان با حمله موشکی سپاه، راکت‌هایی را به سمت این پایگاه شلیک کرده‌اند.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

عین الاسد یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق است که در راستای پروژه انتقام سخت از آمریکا مورد هدف قرار گرفت. پایگاه نظامی عین الاسد در واقع یک فرودگاه برای نیرو‌های نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیرو‌های نظامی آمریکا از خارج عراق به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

این پایگاه یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴هزار متر است که در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این پایگاه در منطقه هیت واقع در استان عمدتا اهل سنت الانبار، حدود ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتری) غرب بغداد و ۵ مایل (۸ کیلومتری) غرب روستای خان بغدادی قرار دارد. پایگاه عین الاسد در اصل قادسیه نام داشت که در پایان ۱۹۹۰ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ در اشغال آمریکایی‌ها قرار گرفت. این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق و مهم‌ترین پایگاه ارتش آمریکا برای ترابری و تأمین سوخت است.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

یکی برای همه؛ همه برای یکی

حاج قاسم سلیمانی یک عمر برای ملت و اعتقاداتش جنگید و در آخر هم برای همین ملت جانش را تقدیم کرد؛ درست زمانی که ما در کنار گرمای بخاری خوابیده بودیم، حاج قاسم را ناجوانمردانه زدند.  اما مردم قدرشناس کشورمان قهرمانان خود را به خوبی می‌شناسند. زمانی که پیکر حاج قاسم به میهن بازگشت؛‌ این بار ملت باید خودی نشان می داد و الحق و الانصاف هم که نشان داد. تاریخ گواه است که ملت قهرمان‌پرور ایران بزرگ‌ترین تشییع پیکر تاریخ بشریت را رقم زدند و نشان دادند که حاجی قصه ما تنها نیست.

ساعت ۱:۲۰ به وقت ترور

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرموده‌اند که خیلی وقت است که دوران بزن در رو تمام شده است، اگر دشمن یکی بزند ده تا می خورد. باید دید که این قمارباز تاجر مسلک که رئیس‌جمهور آمریکا بود و به تازگی از کاخ سفید هم بیرون انداخته شد چه زمانی پی خواهد برد که قمار بسیار خطرناکی انجام داده، ترامپ به واقع نشان داد که نه تنها دیپلمات خوبی نیست، بلکه قمارباز خوبی هم نیست که اگر بود بر روی خون سپهبد سلیمانی شرط نمی بست، شرطی که به نابودیش منجر خواهد شد؛ نابود‌ای که از درون خود آمریکا شروع شد و او را به یکی از روسای جمهور آمریکا تبدیل کرد که مردم خیلی زود و بعد از یک دوره چهار ساله فهمیدند که این کاره نیست و در مورد او اشتباه کرده اند.

انتهای پیام/